Slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Goedenavond allen,

Ik heb sinds ik mijn pc heb geüpgraded naar Windows 10 problemen met de slaapstand.
Ik activeer deze via het startmenu waar ik kan kiezen tussen "Sleep" en "Hibernate".
Als ik "Sleep" kies dan gaat de pc in de slaapstand waarna hij vrijwel onmiddellijk weer aanslaat en ik dit te zien krijg:

2q034fn.jpg


Als ik met de muis beweeg zie ik een vlakje in dezelfde kleur als de achtergrond maar het scherm blijft zo opstaan. De enige mogelijkheid is dan om de pc op
de harde manier uit te schakelen en opnieuw op te starten, maar dat moet natuurlijk niet de bedoeling zijn. Als ik "Hibernate" kies blijft de pc meestal wel goed uit maar als ik
vervolgens de pc weer hieruit wil halen lukt dit niet: wat ik ook probeer: hij blijft hibernaten...

Wie heeft er een idee waaran dit ligt? Ik heb dit probleem niet eerder gehad, enkel nadat ik naar Windows 10 ben overgestapt (ik zeg niet dat het daaraan ligt maar het probleem is daarna wel ontstaan).

Bvd.

gast0685
 
Laatst bewerkt:
Grote kans dat het een bug in je software is. Had ik ook met een andere situatie (Laptop herkende plotseling de utp kabel niet meer). Duurde wel een poos voor er een update kwam die het probleem weer oploste (maanden)
 
Dat kan ik niet zeggen, want beide zijn vernieuwd. Heb je de laatste Fall Creator Update er op staan? Versie 1709
 
Ja. Ik heb Windows 10 Pro Version 1709 build 16299.64. Volgens Windows Update is hij momenteel volledig up-to-date.
 
Ik heb inmiddels met behulp van de Intel "Auto Detect" tool de nieuwste graka drivers geïnstalleerd maar dat verhelpt het probleem ook niet.
Volgens Speccy heb ik versie F2 van de BIOS. Als ik echter via de site van Gigabyte probeer een nieuwere te installeren krijg ik de melding dat dat niet kan.
r1jvk4.png

De auto driver update van Microsoft staat gewoon aan.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, waarom ga je in DOS zitten prutsen als Gigabyte 2 manieren voor handen heeft om de BIOS te updaten..?
Uit de handleiding:
To upgrade the BIOS, use either the GIGABYTE Q-Flash or @BIOS utility.
...
 
Ehm... Ik heb van hun website versie F23 gedownload. Ik kan dan kiezen tussen Efiflash en Autoexec.bat. Als ik Efiflash kies krijg ik de melding dat die niet uitgevoerd kan worden en bij Autoexec.bat krijg ik de eerdergenoemde melding. Ik ga even je link bekijken, Lange Pier.
 
Laatst bewerkt:
De bios is inmiddels geüpdatet en daarmee is het probleem opgelost. Als ik hem uit de slaapstand haal gaat hij gewoon weer aan en naar het aanmeldscherm.
Bedankt voor de tips allen! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik hoop het niet. Ik wordt er zo langzamerhand een beetje gek van van al die problemen. Misschien moet ik toch mijn abbo op computerproblemen toch maar opzeggen :d
 
Dan is er maar 1 afdoende oplossing: al die pc meuk het huis uittrappen, geen reparaties etc. meer aannemen of verhuizen naar het einde van de beschaving ( Amazone regenwoud o.i.d. ) :D:thumb:
 
Smiley doet mij hieraan denken.:)
[video=youtube;1SGd5gWZcYs]https://www.youtube.com/watch?v=1SGd5gWZcYs[/video]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan