• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestand naam van cel geven via macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

madelien

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2017
Berichten
17
Ik was er in geslaagd, op basis van een eerder topic, om een macro te doen werken die een werkboek op slaat onder een naam die zich in een cel bevindt, wanneer ik op een knop duw.

Jammer genoeg is er bij het opslaan iets mis gegaan, blijkbaar is 'gewoon' (als xls) opslaan niet voldoende? De macro ben ik kwijt en het lukt niet op het opnieuw te doen (via 'uitvoeren', knop werkt nog niet)

Weten jullie wat ik verkeerd doe?
De macro werkt in de eerste sheet, cel E1 moet de naam van het bestand worden.

Alvast bedankt,
Een VBA leek
Madelien
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De knop is gekoppeld en de code aangepast:

Mod edit: Op verzoek van TS bestand verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op dit forum.

Heb nog niet naar je bestand gekeken, maar kan al wel het volgende zeggen:

1. Als je een Excel betsand met een macro opslaat, moet dat doen als Excel bestand met macro's:

Screenshot_18.png

2. Je originele bestand is misschien nog terug te halen als je automatisch opslaan hebt ingesteld:

Screenshot_19.png

Ga ook nog eens naar je bestand kijken


Maar dat heeft edmoore al gedaan :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Welkom op dit forum.

Heb nog niet naar je bestand gekeken, maar kan al wel het volgende zeggen:

1. Als je een Excel betsand met een macro opslaat, moet dat doen als Excel bestand met macro's:

Bekijk bijlage 311955

2. Je originele bestand is misschien nog terug te halen als je automatisch opslaan hebt ingesteld:

Bekijk bijlage 311957

Ga ook nog eens naar je bestand kijken


Maar dat heeft edmoore al gedaan :thumb:

Dankjewel, rookie mistake... Zal me niet meer overkomen :) Had vakkundig alle vorige versies verwijderd :/
 
Ach, alle begin is moeilijk: ik heb tenslotte ook eerst leren kruipen en daarna pas lopen..:d
 
Hier ook. En ik kruip nog wel eens..... met een kroeg achter me :p
 
Madelien, zet je je vraag nog wel even op opgelost :)
 
En ik dacht dat ik met het volgende eigenlijk ook niet kon verkeerd doen... Uit die file is er nog een macro verdwenen (had ik van een collega gekregen). Nu dacht ik die er gewoon in te kopiëren, alleen kom ik niet toch het gewenste resultaat. Het zijn in feite 2 macro's, Actieplan2 en Macro1 (waarom het er 2 zijn weet ik niet, maar zonder Macro 1 werkt het niet). Ik stuur jullie beide files, deze die jullie net hebben opgelapt en waar ik beide macro's in heb gekopieerd, en de oorspronkelijke macro. Weten jullie waarom dat in mijn file niet lukt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

In kopie van indienststelling zitten op de eerste plaats 4 lege macro's (module 1 t/m 4), die zou ik verwijderen. In Module 5 wordt verwezen naar een niet bestaand tabblad (ACTIEPLAN (2), daarom loopt die macro vast.
Screenshot_20.png
Ga nog even verder kijken naar de rest
 
Laatst bewerkt:
Dag Jan, om een of andere vreemde reden werken die macro's in 'kopie' wel. Het is wel zo dat je in het tabblad 'controlelijst' de cel K25 op 'niet ok' moet zetten, en de cellen M, N, O 25 een waarde van bvb 10 moet geven. Pas dan werkt de macro, en wordt de actielijst ingevuld.

Alvast bedankt om er naar te kijken, ik mis denk ik wat basiskennis :/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb inmiddels gezien dat Actieplan 2 'verborgen' was, en dan 'ziet' de macro dat blad ook niet, dus haal de verborgen tabbladen weer naar voren.

En dan zou het moeten werken
 
Laatst bewerkt:
Dag Jan,

ok, unhiden dat lukt, maar het resultaat is er nog niet precies.
Heb je gezien hoe de macro hoort te werken (zie file 'kopie') als je die waarden invult (niet ok, enz..)? Enkel de rijen waar een niet ok is ingevuld, en de score een minimumwaarde heeft, worden naar de tab actieplan gekopieerd. Ik vermoed dat die gehide actieplan2 een niet zo elegante oplossing was (maar kan ook geen kwaad? )

Bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In je tabblad controlelijst staat alleen in de kolommen M,N,O 25 iets ingevuld, in alles wat daar onder staat niets. Dat betekent dat onder P25 de kolom P leeg is (of 0) en aangezien het filter in kolom D van Actieplan op >0 staat komt daar ook niks te staan
 
Dag Jan,
Ja dat klopt, zo moet het werken. Alleen krijg ik in de nieuwe file, in de tab actielijst ook de cellen waar er geen waarde staat. Die zouden er niet in mogen staan...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is bijzonder, ik krijg dit:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er goed uit, lijkt naar behoren te werken. Maar dit is de file van mijn collega, ik vroeg mij af waarom ik in mijn file een ander resultaat krijg. Of zie jij hetzelfde in beide files?
 
Dit is een kopie van het file uit #14, geen idee of dat jou file is of dat van je collega :confused:
 
Madelien,

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan: ik moet morgen weer om 6 uur op, dus ik ga ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan