laptop valt spontaan in slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tintin54

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2014
Berichten
28
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.

Sinds kort ondervind ik een vervelend probleem.

Als ik even wegloop van de computer en dus niet actief iets daarop doe valt deze spontaan in de slaapstand, ondanks dan de instellingen goed staan.

En of dit nu te maken heeft met de laatste Windows 10 Fall creators update, dat weet ik niet, maar is bijzonder onaangenaam te noemen, juist omdat ik ook nog een wachtwoord erop heb staan welke ik dan ook weer steeds opnieuw moet intoetsen.

Ik heb ook gekeken naar schermbeveiliging, maar daar staat ook niets vreemds bij.

Ook heb ik tussentijds maar de slaapstand in het configuratiescherm op " nooit " ingevuld, maar ook dit maakt niets uit.

Kunt U mij a.u.b. verder helpen.

Met vriendelijke groet,
Nico
 
Dag, In de BIOS bij Energiebeheer (Power Management) een andere en door Windows ondersteunde methode gebruiken.
 
ACPI is een methode die het besturingssysteem de uitschakeling voor stroombesparing laat bepalen maar niet ieder BIOS heeft deze keuze bij Power Management Setup. Vroeger vaak ook APM.

Misschien moet DPMS Power Management in de BIOS worden uitgeschakeld omdat dit de computer de spanning voor de grafische kaart zelfstandig laat bedienen.

Door de bank genomen moet alle Power Management in de BIOS worden uitgeschakeld omdat Windows dat naar tevredenheid kan doen.
 
Bedankt voor je reactie, alhoewel ik er weinig van begrijp, dit is mij te technisch eerlijk gezegd.

Inmiddels werkt alles weer zoals het moet zijn, en eigenlijk heb ik daar zelf niets aan gedaan.

Of het nu met het opnieuw opstarten te maken heeft gehad, zoals ik hedenochtend dan ook heb gedaan, dus weer met een nieuwe dag de laptop aanzetten bedoel ik, dat weet ik niet.
Geheel onbegrijpelijk dat is het wel, en gisteren eigenlijk tijdens deze problemen niet eens aan gedacht om eens opnieuw op te starten.

Maar goed, zoals het er nu naar uitziet werkt alles weer naar behoren, maar nogmaals onbegrijpelijk dit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan