• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Big Data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Santtulainen

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2017
Berichten
7
Hallo allemaal,

kan iemand mij helpen met het volgende probleem, voor mijn afstudeer opdracht.
Ik moet data doorzoeken voor gelijkenissen. Ik heb ongeveer 25.000 regels met ordernummers en daaronder productnummers. De ordernummers zijn uniek, maar ik ben geinterreseerd in naar de productnummers en hoevaak die terug komen.

Via AANTAL.ALS heb ik al wel de unieke productnummers kunnen vinden en de opmaak kan ik ook wel een aantal productnummers kleuren geven geven, maar dat blijft in een kolom met 25.000 regels onoverzichtelijk.

Mijn vraag is dus hoe vind ik ordernummers die dezelfde productnummers bevatten in een overzichterlijke manier?
Zie bijlage van een voorbeeld van kleuren die ik nu gebruik. Dik gedrukt zwart is ordernummer.

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!

Santtu

Excelvraag.jpg
 
Volgens mij is je voorbeeld een soort uittreksel van een draaitabel, en kun je d.m.v. iets anders indelen van je velden de gevraagde gegevens er zo uit kunnen halen.
 

Bijlagen

  • Excel-vraag (AC).xlsx
    17,8 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan