• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek met variable en ROI

Status
Niet open voor verdere reacties.

chento

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2017
Berichten
3
Beste Experts

ik heb een excel sheet gemaakt voor de break even point of beter gezegd terugverdientijd te berekenen voor en product, het probleem hiermee is dat er alleen totale kosten uit komen rollen. hierbij moet dan doorgerekent worden naar een break even en deze in jaren gezet worden. als het goed is komt er al een totale prijs uit of kosten uit voor 1 jaar. (aanschaf kosten worden over totale terugverdientijd verdeelt.) invulgebied staat in rood. de rechterkant is nog in progress.


Tevens ben ik bezig Ik ben bezig aan een ROI/ terugverdientijd model. nu zit ik met het probleem dat ik hieruit graag een grafiek zou hebben met de totale looptijd van het product in jaren en de kosten van beide door de jaren heen, het probleem is alleen dat er kosten zijn die alleen op een bepaald moment voorkomen dus ook alleen dan optelt moeten worden bij de kosten. (de lamp wisselkosten) tot slot moeten de kosten gespreid worden in jaren, kwartalen en maanden. maar dit wel alleen tot einde levensduur dus dit variert
 

Bijlagen

  • utilicht roi.xlsx
    45 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan