pdf bestandsnaam wijzigen in W7 verkenner bij geopend bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.522
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
pdf bestandsnaam wijzigen in W7 verkenner bij geopend document.

Als ik dat wil en het bestand in geopend wordt dit geweigerd. Een deel van inhoud van het document moet worden toegevoegd aan de bestandsnaam. In het voorbeeldvenster van W7 kan ik niet kopiëren. In IE opent het bestand met Adobe, dus eerst weer sluiten. In Firefox is niet goed te selecteren (selecteert vaak alles).
 
Van een geopend document, bestand in het algemeen, kun je de naam niet veranderen als die open is of in het algemeen, in gebruik is.
Bedoel je dat?
 
Een bestand dat door welk programma dan ook is geopend kan je op dat moment niet hernoemen.
 
Gelukkig dat dit niet waar is. Maar die gedachte begrijp ik. Zoals ik misschien onduidelijk aangaf is wel te hernoemen als je het bestand opent in Firefox. Alleen is het selecteren en kopiëren van tekst lastig omdat die vaak andere delen ook mee pakt. Dat heb ik opgelost met zoomen. Een andere oplossing is vrij simpel en doeltreffend. Maak eerst een kopie en open die. Het origineel is dan gemakkelijk te hernoemen. Verwijder kopie.
 
Als je het bestand kan hernoemen is deze echt niet (meer) open door een programma.
 
Yep. Ga maar eens "verversen " was met F5 meen ik. Je krijgt een fout melding.
 
Als je het bestand kan hernoemen is deze echt niet (meer) open door een programma.
Wat versta je dan onder open?

Mijn werkwijze:
Open de map in W7 verkenner. Ga naar het bestand (pdf) en RMK > Openen met Firefox. Op mijn linker beeldscherm staat het pdf-document en op het rechterscherm de map. Ik selecteer dan links de tekst welke ik moet toevoegen aan de bestandsnaam en plak die in de bestandsnaam. Het linker scherm (openstaand document) sluit ik niet en heb ik niet gesloten.
Het file heeft in Firefox de naam file:///E:/path etc

Dus vertel mij maar wat aan dit verhaal niet klopt, want ik heb het inmiddels al wel 10 keer uitgevoerd.
 
Firefox opent het document, laadt de inhoud in z'n eigen cache en sluit het bestand. Het bestand is dan dus niet meer open.
 
Dan is de vraag niet helemaal duidelijk gesteld en overgekomen. Het staat er wel. Het doel is:
Een deel van inhoud van het document moet worden toegevoegd aan de bestandsnaam.
als ik het document tegelijkertijd kan inzien etc. Zo had ik dat op dat moment ook niet bedenken.
Graag de volgende keer iets meer oplossingsgericht werken Edmoor!;):d:d:d
 
Wat ik zei in #3 is gewoon een reactie op je relaas in #1, er staat geen vraag in.
Daarnaast is er in Firefox prima een stukje tekst te selecteren van een getoonde PDF.
 
Dus jij kunt uit post 1 niet halen wat de bedoeling is? Er staat toch: Een deel van inhoud van het document moet worden toegevoegd aan de bestandsnaam. Het selecteren van de tekst leverde in eerste instantie problemen op omdat deze teksten minuscuul en verticaal geplaatst zijn. Dus na wat oefening en eventueel zoomen lukt het dan wel.

Achteraf is alles ontzettend gemakkelijk, op voorhand kunnen we niet voorzien hoe zich iets zal ontwikkelen.
 
Dat had ik wel begrepen, maar ik kan me wel voorstellen dat het niet voor iedereen duidelijk is.
Dat veel programma's moeilijk gaan doen als je de naam van het bestand veranderd wordt, is een gegeven dat vaak in de praktijk blijkt. Dat het toevallig net in jouw geval geen problemen op lijkt te geven, lijkt me niet de norm.

Als ik het in Opera doe krijg ik de volgende melding (veel? mensen hebben nl "autorefresh aan staan...."wat je handmatig kunt simuleren met F5):
Your file was not found
It may have been moved or deleted.


De rest wordt nu een semantische discussie.... immers jouw probleem lijkt opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan