• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen kopiëren / plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

klad

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2014
Berichten
24
Beste forumleden,

Ik heb een vrij groot Excel-document waarin ik een probleem ondervind met het kopiëren / plakken. De inhoud van het bestand leent zich er niet toe om hier te publiceren, en ik kan het probleem niet in een nieuw 'leeg' document reproduceren. Er lijkt dus echt iets mis te zijn in dit specifieke document en niet met Excel op zich.

Als ik één of meerdere cellen selecteer - kopieer en plak wordt niet de inhoud van de originele cel gekopieerd, maar wordt de informatie uit de regel ónder de nieuwe cel gekopieerd.

Vb:
CEL 1: APPELS
CEL 2: PEREN
CEL 3: BANANEN
CEL 4: CITROENEN

Als ik cel 4 kopieer en plak in cel 1 komt er geen CITROENEN te staan maar PEREN. Het maakt hierbij niet uit hoeveel regels er tussen de bron en doel zijn; telkens wordt de informatie uit de regel daaronder geplakt. Ik heb alle speciale plak-functies uitgeprobeerd met steeds hetzelfde resultaat. Hetzelfde gebeurt als ik één of meerdere regels tegelijk selecteer om te kopiëren.

Bij knippen - plakken doet het probleem zich niet voor. Ik weet dat het lastig te achterhalen is zonder het document zelf, maar ik hoop dat er toch iemand is die dit eerder heeft meegemaakt of tips/suggesties voor mij heeft ?

Bij voorbaat dank !
 
Cel1 ...Cel4 komen die tot stand via een formule?
 
Het maakt geen verschil, zowel bij cellen met een formule als ook bij 'gewone' cellen gebeurt hetzelfde. Ik heb ook met verschillende celeigenschappen geprobeerd (getal, standaard, tekst,..) maar ook dit maakt geen verschil.
 
En waarom zou je je bestand niet kunnen posten als je eerst de overbodige gegevens weggehaald hebt.
Laat enkel het bereik staan waarin zich dit voordoet eb haal de rest weg.
 
Ik heb ook zoiets eens mee gemaakt
Maar dat was met kopiëren uit tabellen en plakken in andere tabellen

Of het nu iets te maken had formules die automatisch geplaatst worden in nieuwe regels?
Helaas weet ik niet mee hoe ik dit heb opgelost.

Probeer jij ook te kopiëren en plakken in tabellen ?
 
Bekijk bijlage blanco Excel.xlsx

Bijgaand het bestand in een gestripte versie. Dezelfde regels met appels, peren etc zijn als voorbeeld ingevuld. Nu komt het regelmatig voor dat op een latere datum exact eenzelfde lijstje appels, peren en citroenen voorkomt en ik deze dus gewoon wil kopiëren (in hetzelfde tabblad).
 
Gebeurt dit ook als je de filter uitschakelt?
Ik kan de fout niet reproduceren.
 
Ja, als ik de filter uitschakel verandert er niets met kopiëren/plakken.
 
Tja jammer maar dan kan ik u niet verder helpen,
als je verzekerd waart kreeg je je geld terug.:)
 
Bekijk bijlage blanco Excel.xlsx

Met het leeghalen waren nog wat formules weggevallen. In de nieuwe bijlage zijn deze weer aangevuld; maar bij mij was het probleem in de 1e versie er ook nog steeds.

Het probleem heb ik alleen in dit document, en ook alleen als ik wil plakken in ditzelfde tabblad. Naar een andere file of ander tabblad in hetzelfde bestand kan ik wel normaal kopiëren en plakken.
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat ik kan bedenken is het naambereik 'tabel...', misschien veroorzaakt dit dat probleem.
 
Converteer de tabel eens naar bereik en maak er vervolgens weer een tabel van.
 
Geen idee waar het naamvak Tabel 256 vandaan komt; ik kan deze ook niet verwijderen ?
 
Beste VenA,

Het was voor mij even zoeken, maar het is gelukt om de tabel te converteren naar bereik (is nieuw voor mij). Hierna werkt kopiëren/plakken weer normaal ! Alvast bedankt zover !

Dat converteren naar bereik is voor mij eigenlijk onbekend; wat gebeurt er dan anders waardoor copy/paste ineens anders functioneert ?
 
Niet dat ik het exact weet maar een tabel is binnen Excel een apart object die veel eigenschappen/formules kan onthouden zonder dat je het zelf ziet. In jouw bestand staan veel voorwaardelijke opmaken en mogelijk heeft dat de boel in beetje in de war gestuurd. Als je de tabel converteert naar bereik dan blijven deze eigenschappen/formules wel bestaan alleen is het geen echte tabel meer. (een soort van reset van het geheugen van de tabel) Als je er vervolgens weer een tabel van maakt dan werkt de hele handel weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan