• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Matchen van art# en min bestelhoeveelheid voor nieuwe staffelprijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

StefanKDS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2017
Berichten
2
Bekijk bijlage herwaarderen.xlsx

Mijn vraag

Ik heb een workbook met 2 sheets, eentje met gegevens uit systeem en een met staffelprijzen van mijn leveranciers.
Ik wil nu aan de hand van het artikelnummer en de minimale bestelhoeveelheid aangegeven in mijn systeem, de nieuwe inkoopprijs halen aan de hand van mijn artikelnummer en minimale bestelhoeveelheid uit de staffelprijs van mijn leveranciers. Tevens moet als mijn bestelhoeveelheid niet match met staffelbreak, Excel het veld voorliggend aan mijn minimale bestel hoeveelheid.

Hoop dat dit enigzins duidelijk is...

herwaarderen excel prijzen.jpg
 
Hallo, welkom op het forum

Met deze formule in F2 en doortrekken naar beneden lukt dat:

Code:
=SOMMEN.ALS('Prijzen Leveranciers'!D:D;'Prijzen Leveranciers'!A:A;A3;'Prijzen Leveranciers'!C:C;C3)

Dat bij het traphek en de vogelkooi geen waarde komt te staan is omdat de minimum van respectievelijk 12 en 8 niet voorkomen in het tabblad Prijzen leveranciers
 
Dat bij het traphek en de vogelkooi geen waarde komt te staan is omdat de minimum van respectievelijk 12 en 8 niet voorkomen in het tabblad Prijzen leveranciers

@ Jan

Daar gaat de vraag ook over. Hoe pakt ie toch de minimale hoeveelheid mee!
 
En waarom wil je een nieuwe prijs berekenen als je niks wilt bestellen: Moutainbike: minimale bestelling 0
 
Met deze formule kom ik het zelfde uit
 

Bijlagen

  • Kopie(jp) van herwaarderen-1.xlsx
    19,1 KB · Weergaven: 23
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan