• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaridejongh

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2017
Berichten
6
Beste,
is er iemand zeer goed in excel die me even kan helpen?
 
Laatst bewerkt:
Beste Jari, welkom op het forum:)
Begin met eerst uw Email adres zo snel mogelijk te verwijderen, zo ben je aan het vissen naar spam.
Niet iedereen die dit forum bezoekt heeft de beste bedoelingen.:evil:
Post een gelijkend vb bestandje met wat Jan en Katrien gegevens en een duidelijke uitleg wat je wenst te bereiken.
(dit kunnen we hier niet uit uw vraag afleiden, althans diegene zonder glazen bol)
 
excel bestand

bedankt voor je bericht , mijn emailadres is ondertussen verwijderd

dus de vraag is met welke formule kan ik gaan bepalen hoeveel orders de NMBS geplaatst heeft in de productgroep hand,clothing,... van de 5 die er staan
 
Zo misschien:
Code:
Aantal.als(a1:a100;"hand")

Je bent zo ongeduldig!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon de ontbrekende gegevens op blad1 erbij zoeken en vervolgens een draaitabel gebruiken.
 

Bijlagen

  • Map4.xlsb
    14,8 KB · Weergaven: 19
beste,

er mag enkel een functie gebruikt worden geen draaitabellen, er mag ook niks gekopieerd en geplakt worden. ik vind dit echt een moeilijke, het originele bestand heeft 60 000 orders
 
Met een hulpje in Blad1 kolom I kom ik tot dit:
 

Bijlagen

  • Map(cobbe).xlsx
    216 KB · Weergaven: 25
@ Vena
Van wie mag dat niet en waarom mag het niet?
NMBS zijn de Belgische spoorwegen.(op zijn Vlaams)
Een aantal jaren terug waren er een paar idioten die vanaf een brug stenen, betontegels of wat ze ook in handen kregen naar een aankomende trein gooiden.
Dan betekende NMBS een tijdje Niet Met Betonblokken Smijten. (Smijten is Belgs voor gooien)
Maar alle gekheid op een stokje, ik kan mij voorstellen dat TS zijn handen gebonden zijn. (NMBS is nu eenmaal een overheidsinstelling)
 
@gast0660, Vanwaar het verhaaltje en hoe kom je erbij dat de TS een medewerker van NMBS is? Met een formule het spoorboekje in de war gooien zal nog wel lukken maar om fysieke schade aan te richten? Smijten is zelfs voor ons domme Ollanders te begrijpen. Smijten is synoniem aan gooien het heeft alleen een negatieve lading.;)

On topic. Waarom geen draaitabel? 60k rijen in een SUMPRODUCT() gaat het bestand er niet sneller op maken. In het voorbeeldje dat ik geplaatst heb wordt niets gekopieerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan