macro aanpassen voor opslaan worddoc als naam in verzendlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

madelien

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2017
Berichten
17
Hallo,

onderstaand topic zou een oplossing kunnen geven voor mijn problem: ik zou graag een worddocument opslaan onder de naam uit een verzendlijst

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/911373-Word-bestandsnaam-opslaan-met-behulp-van-macro

Echter, ik weet niet hoe ik de macro moet aanpassen naar mijn situatie. Kan er iemand zeggen/highlighten welke zaken ik moet aanpassen in de code om het voor mij te doen werken? Ik denk aan de filenaam van het xls document waarin de verzendlijst staat, en de verschillende kolommen in de verzendlijst (in mijn geval, naam, datum, adres...).

Bedankt voor de tips.
 
De codes DATAFIELDS(“Veldnaam”) bevatten de namen van de samenvoegvelden. Als je die verandert, moet het bij jou ook werken.
 
Een boek zal je, net als ik, vragen naar het bijbehorende Excel bestand en naar het document met de macro :). Dus het .docm document.
 
Is al beter; jammer dat er geen dummydata is ingevuld in de kolommen die je wilt gebruiken. Maar ik heb er zelf een paar ingevuld. Gaan we nu even naar je vraag kijken, want die is eigenlijk niet duidelijk.
Ik denk aan de filenaam van het xls document waarin de verzendlijst staat, en de verschillende kolommen in de verzendlijst (in mijn geval, naam, datum, adres...).
Als je die allemaal in één bestandsnaam wilt proppen, ga je al snel naar het maximaal aantal toegestane tekens. En het komt de duidelijkheid bepaald niet ten goede. Ik zou een logische naamopbouw willen, en zeker niet de naam van het Excel bestand er in, want wat moet je daar mee?
 
ik zou graag het word document opslaan onder de bestandsnaam die in de footer van het worddocument staat. Die wordt automatisch ingevuld uit de verzendlijst.

Ik bedoelde dat ik de bestandsnaam van de excel ergens in de macro moet verwerken. In de macro heb ik al een poging gedaan om de samenvoegvelden aan te passen naar mijn verzendlijst (zie datafields in de code).

Ik had de gegevens idd verwijderd ivm privacy, maar om het even welke namen kunnen ingevuld worden.
 
Laatst bewerkt:
Octafish/iemand anders,

wie kan mij helpen om de macro aan te passen zodat hij ook voor mij werkt?

Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan