Geen toegang tot mijn TP-LINK router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witsenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
134
Hoi,

ik heb sinds kort zo'n Telfort doos in de meterkast hangen en alles werkt, alleen het WIFI signaal haalt het niet tot de zolder in onze betonnen blokkendoos. Nou heb ik nog een TP-LINK (TL-WR841N) router liggen dus die wil ik in het trappenhuis gehangen. WIFI daarvan wil ik aanzetten, WIFI van de Telfort doos uit. Maar ik krijg geen toegang tot de TP-LINK! Als ik google zou het IP adres 192.168.2.1 moeten zijn, maar daar zit één van mijn twee TV-kastjes op. Ik zie de TP-LINK op 192.168.2.29 zitten, maar als ik dat adres opzoek probeert hij een tijdje en gaat dan in time-out. Hoe krijg ik toegang tot de TP-LINK? Ik moet daar het nieuwe WIFI netwerk in activeren.

Alvast bedankt voor de tips,

Hugo
 
Dag Hugo,
ik heb zo'n situatie 'ns meegemaakt in een vrij groot pand. De details herinner ik me niet 100% maar ik denk dat dat de oplossing is te vinden in de goede toekenning van IP-nummers van DHCP en DNS. Voor de TP-LINK moet je waarschijnlijk een static IP-adres gebruiken. Voor de rest even een schemaatje tekenen met de in- en uitgaande IP-nummers van de routers en dan de apparatuur daarmee in overeenstemming brengen.
Hopelijk helpt dat.

Groet van de city guy
 
Op welke range zit je met jouw pc waar je mee Googelt?
Als dat 192.168.1.x is dan lukt dat zo nooit.
Reset de TP-link (nog een keer).
Dan sluit je jouw pc alleen aan op de TP-Link die op 192.168.2.1 moet zitten.
Stel jouw pc vast in op 192.168.2.100 met gateway 192.168.2.1
Nu kun je bij de TP-link komen en kun je doen wat je wilt.
Zet de DHCP van de TP-link uit en geeft hem een vast Ip adres bijv 192.168.2.200
Configureer de Wifi.

Nu de TP-Link via een van de LAN poorten aansluiten op de router van Telfort. De WAN blijft ongebruikt.

PS: Als de Telfort router op 192.168.1.1 of 192.168.1.254 als gateway zit... dan MOET je eigenlijk de TP-Link ook in die range zetten... dus 192.168.2.1 los laten.

Oja... vergeet de pc niet terug te zetten op dynamisch IP adres...
 
Hmmm, ik denk dat ik snap wat je bedoeld maar het lukt me niet. Ik heb in de Telfort door een IP start adres van 192.168.2.1 en eindadres van 192.168.2.252. Dus het adres van de TP-Link zit daar nooit tussen, ik heb inmiddels van de officiele TP-Link website dat dat adres 192.168.1.1 moet zijn. Hoe vind ik de range waar mijn PC naar kijkt? En hoe zet ik mijn PC vast op 192.168.2.100? Ik heb Windhoos 7, 32 bits, op een oude potkachel-PC.

Alvast bedankt,

Hugo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan