• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Taakverdeling met variabel aantal

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginahaisma12

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2017
Berichten
11
Goedemiddag,

Is er iemand die mij helpen kan met het volgende in Excel:

Ik ben bezig met een dagelijkse werkverdeling. De medewerkers kunnen worden ingedeeld in dienst A of dienst B.
Nu is mijn vraag of de taakverdeling (op volgorde) ook automatisch plaats kan vinden wanneer je het aantal medewerkers in de dienst aanpast.
De bedoeling is als volgt:

Invullen aantal A: " x " B: " x "

Als A = 4 en B = 2 zou de verdeling als volgt moeten zijn:
Rit 1: A1
Rit 2: A2
Rit 3: A3
Rit 4: A4
Rit 5: B1
Rit 6: B2
Rit 7: A1
Rit 8: A2
Rit 9: A3
Rit 10: A4
Rit 11: B1
etc.

ls A = 3 en B = 0 zou de verdeling als volgt moeten zijn:
Rit 1: A1
Rit 2: A2
Rit 3: A3
Rit 4: A1
Rit 5: A2
Rit 6: A3
Rit 7: A1
Rit 8: A2
Rit 9: A3
Rit 10: A1
Rit 11: A2
Etc.

Is er iemand die een idee heeft over hoe dit automatisch kan gaan?
In principe is het 'vormvrij' er kan dus ook een heel andere weergave van de rittenverdeling worden gebruikt.

Helaas kan ik vanwege een beveiligd netwerk geen bestand uploaden :(
 
Ik heb iets met VBA gemaakt wat volgens mij wel doet wat je wilt:
 

Bijlagen

  • diensten_opvolgend.xlsm
    20 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage gc.xlsx


Dat is inderdaad wat ik bedoel. Ik heb inmiddels het bestand klaar waar het in moet staan.
Is het mogelijk om hetgeen wat je hebt gemaakt in VBA hier in over te hevelen?

De bedoeling is dat we bij ' aantal medewerkers ' het aantal medewerkers in dienst A, B, C (let op: dubbele werkzaamheden), D en E invullen en dat de planning dan automatisch naar voren komt.
De verschillende diensten zijn met kleur aangegeven (de een is korter dan de ander).

Het zou echt super zijn als je dit in dit bestand voor elkaar kunt krijgen dat het zo werkt zoals aangegeven.

(hoop dat je het bestand begrijpt)
 
Laatst bewerkt:
Ik zal vanavond eens kijken wat ik voor je kan betekenen (als niemand me voor is:)). Maar leg voortaan in je vraag goed uit wat je bedoeling is of beter nog, plaats een goed bestand bij je vraag.

Edit:

Aangezien ik mijn vrije avond niet ga opofferen voor het inrichten van een complete transportplanning van een bedrijf, hoop ik voor je dat er nog iemand langskomt die daar wel zin en tijd voor heeft.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan