Kan zoeken in een folder met geen rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

spw

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2016
Berichten
83
Hoi,

Ik heb een folder (directory) met naam 'f:\boeken'.
Deze folder 'boeken' zijn enkel toegankelijk voor de security groep 'schrijvers'.
Maw in de security groep 'schrijvers' zijn een aantal gebruikers toegekend met full access rechten voor de folder 'f:\boeken'.
De groep system en administrators hebben ook full access.
Bij tabblad [Advanced] - [share], want boeken is geshared folder, staat Allow - Everyone - full access.
Wanneer andere gebruikers, die niet in de security 'schrijvers' zitten een zoekopdracht geven laat Windows toch de bestanden zien in deze folder 'boeken'.
Vb gebruiker Christa, niet in de security groep 'schrijvers' geeft een zoekopdracht in f:\ dan laat Windows ook de bestanden zien in de folder f:\boeken.
Christa kan dus de folder 'boeken' niet openen. Dan krijgt ze de melding 'geen rechten om deze folder te openen'.

Is het mogelijk om dit te verhinderen dat bestanden zichtbaar worden via de zoekopdracht voor gebruikers met geen rechten tot een folder (directory) ?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet je dan indexing van de folder uitzetten. Dat zoeken gaat waarschijnlijk vanuit de windows indexing functie. Overigens is een folder lokaal beperken en dan via een share alles toestaan natuurlijk niet heel zinnig. Je kun dan lokaal via de share alsnog alles aanpassen
 
Als ik rechterklik op de folder f:\boeken en dan de optie 'share with' - 'Specific people' dan zie ik enkel de bovenstaande security groepen.
Als ik rechterklik - properties - Advanced - tabblad [Share] klik dan zie ik everyone staan. Hier kan ik de instellingen niet van veranderen ondanks dat ik administrator ben.

Op welke manier kan ik indexing afzetten ?
Want stel gebruiker A zoekt vanuit F:\ naar bestanden. Maar gebruiker B zoekt ook naar bestanden vanuit F:
Gebruiker A zit in bepaalde security groepen en gebruiker B zit in andere gebruikersgroepen.
Hiermee bedoel ik wanneer A zoekt mogen enkel de bestanden zichtbaar zijn voor de folders waar A rechten voor heeft.
En iden dito voor gebruiker B maar dan enkel voor de folders waar B toegang tot heeft.
Dus met indexing afzetten kan misschien lukken voor A (omdat die geen rechten heeft tot F:\boeken.
Maar gebruiker B heeft wel rechten tot deze folder. Dus de bestanden moeten dan wel zichtbaar zijn voor zoeken.
 
Dat kan standaard dus niet in windows, omdat je vanuit lokaal zoeken gebruikt maakt van een centrale database. Misschien met active directory setings oid, maar dat is uit mijn expertise gebied
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan