• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rapportage via macro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

susanthuis

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Berichten
198
Ik wil graag een rapportage kunnen maken met behulp van een macro of formule. Wanneer een trainer is aangeklikt (in dit geval PdJ) van een maand (November) wil ik de tevredenheid laten zien per vraag. Hoe kan ik dat doen?
 

Bijlagen

  • Map2.xlsx
    18,6 KB · Weergaven: 24
Beste Susanthuis,

Je zou je doel kunnen bereiken met een macro, formule of draaitabel (en waarschijnlijk met nog veel meer wegen).
Ik heb mijn oplossing zo dicht mogelijk bij jouw voorbeeldbestand gezocht door wat extra criteria aan jouw formules toe te voegen.

Je kunt nu de naam (afkorting) van de trainer typen, nummer van de maand (nov = 11) en het jaar.
Jouw tabel past zich dan automatisch aan.

Is dit wat je zoekt?
 

Bijlagen

  • Map2.xlsx
    18,6 KB · Weergaven: 33

Dat werkt echt goed! Dankjewel! Kan ik een soortgelijke formule ook gebruiken, bijvoorbeeld het berekenen van een algehele gemiddelde waardering per trainer, per maand en eventueel per training?Bekijk bijlage Map2.xlsx
 
Jazeker!

voor het berekenen van een gemiddelde met criteria (zoals de trainer, de periode of de training) kun je gebruik maken van =gemiddelden.als()

Hieraan kun je zoveel criteria hangen als je wilt. Deze werkt net zoals de aantallen.als die ik gebruikt heb. Je kunt de formules van =aantallen.als() die ik in jouw voorbeeld bestand gebruikt hebt kopieren en aanpassen naar =gemiddelden.als() de criteria zouden het zelfde moeten zijn. Let hierbij wel op de range.

Mocht het niet lukken kun het altijd even laten weten. Dan kijk ik er nog wel een keertje naar ;)

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan