Pc vol met MALWARE, komt steeds terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

DanielleVK

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2017
Berichten
10
Hoi allemaal.

Ik heb een tijd terug een pc voor mijn broertje gekocht maar sindsdien staat hij vol met spyware en/of malware.
Zelf heb ik de nodige scanners erop gezet (ccleaner, Malware bytes premium) om de boel eens goed te cleanen/scannen.

Via malware bytes krijg ik ook regelmatig het bericht dat de browsers (chrome en opera) verbinding proberen te maken met site's (chaumontechnology.com?)
Geen idee wat dit is.

Tevens heb ik de pc al een paar keer laten scannen met malwarebytes en hij vond enorm veel malware.
Zowel bitcoinminers... trojans.. malware... etc.
Vooral in de registry en in de windows sys32 map was erg veel te vinden.

Dat heb ik laten verwijderen maar na een reset stond er gewoon weer wat op.
Vooral in de appdata en programfiles zijn ze te vinden.

Wat is nu slim?

Alle locaties van deze malware/virussen manual opzoeken en verwijderen indien mogelijk?
Of een betere of zwaardere scanner? (als dat nut heeft?)
Ik hoop dat jullie wat hulp hebben en ik straks weer een normale schone pc kan gebruiken.

Groetjes

Danielle
 
Windows 7

Clean install gaat sowieso lastig worden omdat er veel data opstaat voor z'n werk.

Ik ga de adwcleaner proberen, maar het zou raar zijn dat een gratis programma meer verwijderd dan een betaalde scannen :confused:
 
Dankje Pier!

ADW is een geniaal programma!

Het meeste verwijderde hij zelf na de reboot.
Maar sommige registry en temp bestanden bleven staan.
Die heb ik verwijderd dmv Regedit en het malware programma fileassasin.

Na de laatste scan net vond hij gelukkig niets meer.
Het enige wat ik nog wel krijg is soms een popup dat de verbinding met een bepaalde site word geblocked (upload.ee) maar als ik google moet geloven is dat niet schadelijk verders.

Nogmaals bedankt! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan