Etiketten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wensterretje

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
41
Goedendag,

Kan iemand mij helpen?

Ik wil maken etiketten meer als 30. Mijn word pagina is ingesteld voor 30 etiketten, maar ik heb nodig meer als 30.

Als ik wil voor volgende pagina doorgaan, zijn niet meer geldig de instellingen.

Wilt niet meer hetzelfde instellingen behouden.
Dus mijn standard instellingen zijn: Verzendlijst, etiketten, nieuwe document, opties, 30 per pagina en dan nieuw.


Voor deze pagina is GEEN problemen mee. Maar als ik wil voor volgende pagina, loop alles in de soep.

Weet alsjeblieft iemand een solutie, om deze instellingen te doorgaan voor volgende pagina??


Alvast ontzettend bedankt
 
Een etikettenvel bevat maar één vel en meer niet. Je kunt dan beter Afdruk Samenvoegen gebruiken. Maar je kunt de eerste pagina ook kopiëren.
 
Dat heb ik geprobeerd om te kopiëren en plakken, maar lukt het niet. Want ik heb nodig meer als 70 etiketten digitaal.
 
Dan plak je de pagina 2 keer; dan heb je 90 etiketten. Maar ik herhaal: het gaat vele malen beter en makkelijker als je er een samenvoeging (type: etiket) van maakt.
 
Oké, mag ik jouw vragen hoe doe ik dat?? Alvast bedankt voor de moeite waard
 
Om te beginnen moet je de gegevens die op het etiket moeten komen, in een tabel zetten. Excel is daarvoor het makkelijkst. Als je zo'n 90 etiketten nodig hebt, maak je dus 90 rijen aan met voor elk etiket één rij. Dus kolom A bevat de naam, kolom B de straat, kolom C de Postcode en kolom D de plaatsnaam. Als voorbeeld natuurlijk :). Zet in de eerste rij de veldnamen die je straks in Word wilt gebruiken. Dat hoeft niet, maar is makkelijker. Gebruik je geen veldnamen, dan zie je in Word Field1, FIeld2, FIeld3 etc. en dat is niet zo duidelijk als [Naam], [Adres] etc.
In Word maak je dan een nieuw Samenvoegdocument aan, je kiest <Verzendlijsten>, <Afdruk samenvoegen>, <Etiketten>. Vervolgens loop je dan de wizard door, waarbij je het Excel bestand opzoekt en koppelt, en de velden in het eerste etiket zet. Vervolgens laat je Word de rest van de etiketten vullen. En daarna kun je het resultaat uitvoeren naar een nieuw document.
 
Graag gedaan. Kom je er niet uit, post dan de bestanden mee (gegevens uit Excel en Word document), dat kijkt wat makkelijker mee. In het databestand hoeven dan geen 90 records te staan; een paar dummygegevens is genoeg om te testen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan