cd/dvd brander dual layer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DickvdP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2017
Berichten
4
Ik heb volgens de gegevens van mijn pc een cd/dvd brander: TSSTcorpCDDVDW SN-208FB.
Volgens kennissen is het tegenwoordig met (bijna) iedere nieuwe cd brander mogelijk om dual layer cd's en dvd's te branden. Nu vraag ik mij of dat ook voor mijn brander geldt of dat ik een nieuwe brander moet aanschaffen.
Wie kan mij helpen. Alvast dank.

Dick
 
Kijk eens wat Google oplevert..?
Klik...
Denk dat hiermee je vraag beantwoord is :rolleyes:
 
Bedankt Scrapheap. Ik begrijp eruit dat er een andere brander aangeschaft moet worden.
 
Vreemde conclusie, DL is ook afhankelijk van de gebruikte software, overigens.
 
Hallo

"Bedankt Scrapheap. Ik begrijp eruit dat er een andere brander aangeschaft moet worden."

Vreemd , dat je tot deze conclusie komt met de geleverde info.

----> 6x (DVD±R DL) <----

Peter
 
Vreemde conclusie? Ik ben op dit gebied een totale digibeet. Dus ik kan hier niet verder mee. Welke software en waarvan bedoel je?
 
1 kanttekening, dual cd's bestaan niet, en ja zoals eerder gezegd kan je met deze brander dual layer dvd's branden op max 6 speed.
Bijna elk gerenomeerd brandprogramma, ook freeware kunnen duallayer branden.
Ik gebruik hoofdzakelijk imgburn als brandprogramma, en die brand ook moeiteloos dual layer dvd's.
 
Ik was in de veronderstelling dat de info in de link voldoende duidelijk was wat betreft de mogelijkheid dual-layer dvd's te branden.
Zoals jackall hierboven opmerkt: dual-layer cd's bestaan niet, zijn er ook nooit geweest, bij dual-layer gaat het om dvd's en dat kan deze brander dus op max. 6 speed.
 
Dank je wel. Nu is het mij duidelijk. Omdat ik, zoals is al zei, een bijna complete leek ben op dit gebied, was een en ander niet direct logisch voor mij. In elk geval bedankt. Ik ben nu weer een stukje wijzer geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan