• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

odbc koppeling automatisch bijwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Berichten
712
ik heb een ODBC koppeling gemaakt naar een excel (x).
De database groeit elke dag doch ik wil dat de excel (x) met de ODBC koppeling niet opengedaan wordt maar wel bijgewerkt wordt.
Een 3de excel wil ik gegevens laten halen uit de bijgewerkte 2de excel (x).

de laatste regel is niet het probleem maar gaat mij voornamelijk om het automatisch laten bijwerken van excel (x) zonder deze open te doen.

graag jullie advies
 
De meeste cryptogrammen zijn makkelijker op te lossen.

In een gesloten bestand wordt nooit iets aangepast. Je kan het bestand wel op de achtergrond openen en er aanpassingen in doen en vervolgens weer sluiten.

Code:
With getobject(bestand)
  .RefreshAll
  .Close True
End with
 
heb formule bijgevoegd aan bestaand script doch werkt niet, krijg ook geen foutmelding
doch als ik de excel open om te controleren of hij het bijgewerkt heeft dan blijkt er toch iets fout te zijn.
zie foto van geopende excel
1. geen tabbladen meer
2. alles leeg

onder foto het script voor bijwerkenodbc bijwerken.png
 
Mijn VBA kennis is niet groot maar een XLSX bestand kan geen VBA bevatten.
Verander het eens naar een XLSM bestand.
 
het script staat in een andere excel die juist de excel planlijst_VRE_VRT aanroept zou moeten openen / bijwerken en terug sluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan