• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bijtelling BTW prive auto (delen van jaren berekenen en voorwaarde met een datum)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolf1980

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2017
Berichten
57
Ik ben bezig om voor onze wagenpark de bijtelling BTW prive auto te berekenen voor de aangifte van de laatste periode in 2017

Vraag 1
In kolom F dient het deel van het jaar (in dit geval 2017) dat de auto in het bezit is te komen. Dit deel dient dan vermenigvuldigd te worden met de formule uit G (G13 = 100%). Oftewel het aantal dagen in 2017 uitgedrukt in een percentage

Vraag 2
Vindt het privégebruik plaats later dan 4 jaar na het jaar waarin u de auto in gebruik hebt genomen? Dan neemt u 1,5% in plaats van 2,7% van de catalogusprijs van de auto, inclusief btw en bpm.

Vraag 3
Hoe kom ik makelijk aan de gegevens uit kolom E
Zijn deze aan de hand van het kenteken automatisch op te halen? (via RDW of is dit handmatig werk)
Ik heb geen ervaring met het ophalen van datasets of vba
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan