Sound bar voor me tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
1.497
Ik was van plan een sound bar te kopen voor me tv. Echter weet ik niet zo goed welke ik hiervoor moet nemen.
Ik heb een Philips 40PFK4101 Full HD LED tv

Zou iemand mij een beetje op weg willen helpen?

Bedankt
 
Wat wil je er allemaal nog meer mee doen eventueel? Hoeveel individuele speakers? grote/kleine ruimte?

Ik heb zelf een Sonos soundbar die ook dienst kan doen als wireless speaker voor mijn thuisnetwerk/NAS
 
Budget en wat verwacht je er van?

Heb net gisteren een JBL Bar Studio binnengekregen maar die dient als vervanging van de TV speakers waarvan er eentje aan het overlijden was, dingen in een LED T.V. zijn al niet geweldig dus het kwam eigenlijk goed uit.
 
ik verwacht er eigenlijk niet zo heel veel van hoor ik heb zelf https://www.bol.com/nl/p/logitech-z130-speaker/1003004010486895/ als speakers en die voldoen prima als extra ondersteuning..
Uiteraard zal ik het wel lekker vinden als de soundbar toch wel een beetje dat bioscoop gevoel geeft.. maar ik ben niet zo veel eisend... denk max 100 euro moet wel lukken denk ik zo?
zon boom box erbij vind ik zelf een beetje overbodig..

ik heb zelf op het internet al wat rond gekeken en heb een paar gezien die beneden de 100 euro zitten..
Maar ja.. ik heb er niet zo veel verstand van aangezien dit voor mij vrij nieuw is.. ik wil wel zeker weten dat ik hem kan aansluiten zonder kopzorgen.
 
Laatst bewerkt:
Voor dat budget kan je beter geen soundbar zoeken. De meeste zitten toch wel rond de 600 euro, of 300 euro met aparte subwoofer.

Helemaal onderaan heb je nog een groep rond de 100 euro, maar die zijn nagenoeg allemaal zonder versterker en gebaseerd op 2.2 in plaats 5.1 / 7.1 audio (in effect dus een speakersetje zoals je al hebt in een blokvorm)
 
Laatst bewerkt:
de speakertjes die ik nu heb geven toch even wat meer en beter volume dan de standaard speakertjes die in de tv zitten.
Ik mis toch wel een beetje die tv's van vroeger.. want sommige hadden redelijk goeie speakers ingebouwd

Maar waar moet ik precies een beetje op letten als ik zon ding koop.. Ik heb namelijk geen smart tv..
de aan sluitingen zijn:

  • HDMI : 2
  • USB: 1
  • Digitale Audio Uitgang: Ja, optisch
  • Scart: 1
  • Netwerkaansluiting: 1
  • Analoge audio uitgang: 1
  • CI/CI+ ingang: Ja, CI+
  • Audio Return Channel: Ja

Sommige dingen zeggen mij niet zo veel :|
 
Laatst bewerkt:
Indien de HDMI een "ARC" is kan die worden gebruikt maar meestal zijn het alleen maar ingangen maar in dit geval is dat de laatste die je noemt.
Die optische is ook prima te gebruiken, de soundbar dient die dan ook te hebben.

Die beeldbuis T.V.'s hadden veel meer ruimte, die speakertjes in die led T.V.'s zien er niet uit zo klein en geven wat blikkerig geluid.
 
Omdat de tegenwoordige luidsprekers van een tv behoorlijk tegenvallen ben ik aan het rondluisteren geweest maar heb geen goede soundbar kunnen vinden. Mediamatkt probeert je een plastic ding (sonor of zo) Voor veel te veel geld te verkopen en die Samsungrommel zal ik nooit kopen. Omdat ik geen filmfanaat ben maar gewoon een beter tv geluid wil heb ik computerluidsprekers gekocht en wel de Edifier R1280T. Kosten minder dan € 100 en dit voldoet prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan