Nieuwe laser printer - aanbevelingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

asap10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2017
Berichten
4
Hallo iedereen,
Ik heb echt een printer nodig voor mijn studie - anders wordt ik nog arm. :eek: Ik print gemiddeld 500 pagina's per maand. Heeft iemand aanbevelingen voor mij?
Alvast bedankt!
 
Alleen z/w?
Wat is jouw budget?
Met zonder wifi?

Je print idd aardig wat dus je moet ook de prijs van de toner cartridges mee laten wegen.
Vaak kun je wel replicas kopen die goed zijn, heb zelf voor 19.95 euro een kit voor 3000 paginas bioj Totaalinkt gekocht voor een Brother laser printer.
Eigenlijk moet je even een vergelijkend onderzoek bijv vd consumentenbond (CB) opsnorren.
Toch gewoon erg handig om de prijs per pagina te kennen.

CD test in november deze als goed:
https://www.google.nl/search?client.....0...1c.1.64.psy-ab..0.1.87....0.wdBovIyZ98c

Bij de CB (als lid zichtbaar)[FONT=&amp]

Lexmark MS317dn

Voordelen
Zeer lage kosten voor het inkt- of tonerverbruik
Goede afdrukprestaties (8,0)
Het cartridgegemak is goed (8,0)
Nadelen
Ruim onvoldoende netwerkcapaciteiten
Heeft geen Wi-Fi
Niet geschikt voor Apple AirPrint
Niet geschikt voor Google Cloudprinter


Afdrukprestaties 40% 8,0
Afdrukgemak 13% 7,2
Scannen 11% N.v.t.
Kopiëren 11% N.v.t.
Inkt-/tonerkosten 10% 8,5
Inkt-/tonerverbruik 10% 6,2

Netwerkcapaciteiten 5% 2,8[FONT=&amp]

[/FONT]
[FONT=&amp]
[/FONT]https://www.printershop.nl/product/786769/lexmark-ms317dn.html
[FONT=&amp]
[/FONT]Plus- en minpunten

Pluspunt: Je verlengt je garantie tot in totaal 4 jaar on-site garantie als je de printer registreert bij Lexmark binnen 90 dagen.
Pluspunt: Door de printsnelheid van 33 pagina's per minuut is de printer geschikt voor een groot kantoor.
Pluspunt: Bespaar papier door automatisch dubbelzijdig af te drukken.
Pluspunt: Deel de printer met een kabel in het netwerk via je router.
Minpunt: De printer kan niet in kleur printen.
Minpunt: Je kunt alleen printen met deze printer en niet scannen of kopiëren.
Omschrijving Lexmark MS317DN


De Lexmark MS317DN laserprinter print alle papierwerk in een (klein) bedrijf.
De printer verwerkt tekstdocumenten op een hoog tempo van wel van 33 pagina's per minuut.
En om papier te besparen druk je je documenten automatisch dubbelzijdig af.
Met de netwerkaansluiting deel je de printer gemakkelijk met alle werknemers binnen je bedrijf.

Met een iPhone of iPad verstuur je de printopdrachten draadloos via AirPrint.[FONT=&amp]

Wifi is na te bestellen, mss als je weet wat er in komt... kun je via Ebay wat kopen? Vast goedkoper....
Het is een nieuwe laser, dus de namaak toner komen binnenkort pas op de markt.
[/FONT]
 
Laatst bewerkt:
z/w is voldoende
budget: max 100€
zonder wifi

Ik heb de prints alleen voor mijn studie (geschiedenis) nodig, de printer moet dus geen high end weet ik veel prints maken. Maar de prijs van de toner cartridges is idd ook belangrijk. Even kijken of een van de bovengenoemde printer geschikt is voor mijn inzetgebied. Ik ga even nog andere recensies erover online lezen. Bedankt voor je antwoord!
 
Ik gebruik al 6 jaar een Brother HL 2150N, een hele basic laser-printer met usb en ethernet-aansluiting.
In gebruik als netwerkprinter, aanschafprijs destijds € 108 incl. verzendkosten en standaard toner voor iets van 1200 pagina's.
Vorig jaar de toner vervangen voor een type van 1700 pagina's via 123inkt, kosten: € 31,50.
Dit is het huidige model daar van, je moet zelf even kijken wat de toner kost....misschien een optie voor jouw situatie..?
Ik ben er zeer tevreden mee, prima afdruk en behoorlijk snel..:thumb:
 
Dit model is helaas zo nieuw dat ik deze week nog geen kloon toner zag, komt vast, maar ik weet niet hoe lang dat duurt.
De kids hebben ook met Brother's geprint tijdens hun studie de HL 1430 , toner kits nog steeds te koop, die van boven mijn 1e reactie dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan