Copy file from remote host to local computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

krolik

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 apr 2007
Berichten
1.787
Ik heb een domein bij Hostnet.nl. Daar heb ik ook een aantal .php-bestanden staan. Die werken prima. Één van die bestanden is 'get_wan_ip.php'. Dat schrijft het ip-adres naar een bestandje 'ip.dat'. Ik zou graag willen dat dit bestanje ook naar mijn locale computer wordt weggeschreven in PHP. Nu copiëer ik dat nog handmatig met FTP. Ik heb al op internet gezocht, maar kan niets vinden. Ik werk met Linux.
 
Wil je in principe ook voorkomen. Als je php server op jouw PC kan schrijven, kunnen de meeste andere computers dat ook. Je kunt eventueel een VPN verbinding opstarten en daar over data schrijven of vanaf je eigen computer het downloaden automatiseren. Je kunt ook eventueel het bestand synchroniseren mbv RSYNC oid. Je moet echter wel de veiligheidsaspecten in het oog houden..
 
Bedankt voor je reactie. Ik zoek nog wel wat verder. Maar nu weet ik nog niet hoe de remote computer naar mijn locale computer kan schrijven.
 
Via de FTP functies in PHP?
 
Nee, met Filezilla of de ftp-functie in Total Commander.
 
Ja, bedankt. Ik moet nog wel even zien hoe dit in elkaar steekt.
 
Nee, met Filezilla of de ftp-functie in Total Commander.

Dat is handmatig, maar je wou het toch automatisch doen? Anyway... Rsync is nog toffer
 
waarom het zo moeilijk maken .
zoals hierboven beschreven is het geen optie om naar je pc te schrijven (omdat je een variabel ip hebt , mogelijks niet veilig genoeg voor inbrekers,en zeker die rechten niet wil vrijgeven).
Nu wat kan je doen is je locale server als service laten opstarten (dat is punt één omdat hij dient te draaien als je iets wil oproepen.)
Nu zal je moeten weten wanneer moet het gebeuren on logon op vaste tijdstippen ( dat is punt twee je computer zal moeten werken en of ontwaken en of zelf opstarten).
Nu als je onder computerbeheer (rechts klikken op computer) verder moet je zoeken naar triggers.
Nu ik ga ervanuit dat je wel weet hoe je moet uitzoeken de url en of bestand aan te roepen.
Ik heb het ooit eens gedaan iets langer geleden (maak er een verslag van wat je doet want eenmaal het werkt hoef je er niet meer aan te komen tot je over gaat naar een nieuw systeem )
Stel dat je een cron script aanroept dan zou je in principe ook meerdere scripts kunnen draaien (die niet falen of errors geven ) Let op dat je dan je max uitvoertijd verlengt of uitzet (bij uitzetten moet je echt zeker zijn van je stuk).

dan kan ik je alleen veel success wensen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan