• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolommen vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

25engelen

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2015
Berichten
42
Kolom A tem D staan gegevens uit een database
Kolom G staan registratienummers van medewerkers die de dienst verlaten

Vraag ;
Het kan zijn dat er mensen uit dienst zijn die nog items op hun naam hebben staan, is het mogelijk dat die gegevens vanaf kolom G rij getoond worden.
In de bijgevoegde excel zie je dat er van Gebruiker A één component bijgevoegd is, maar Gebruiker A heeft meerdere componenten op zijn naam.
Kan alles wat Gebruiker A ( en van alle andere gebruikers B-C ....)Bekijk bijlage vergelijk uit dienst.xlsx nog op zijn naam heeft getoond worden.
 
mbv draaitabel?

zie bijlage
 

Bijlagen

  • vergelijk uit dienst hs.xlsx
    18,8 KB · Weergaven: 38
Beste Haije,
In kolom G staan de namen die uitdienst zijn waar een nr achterstaat ( kolom H ) betekent dat er minimaal nog één item gekoppeld is maar dat kunnen er meer zijn.
Via de formule haal ik één component van de persoon tevoorschijn, maar A heeft er meer, het zou mooi zijn dat via een formule alle componenten van A bij elkaar staan.
Dus kolom G rij 4, rij 5, rij 6 etc etc van Gebruiker A
zo ook van Gebruiker K-W-T-L
 
Kijk svp eerst eens naar kolom M en verder in het bestand van Haije.
 
Ik heb het bestand bekeken maar in dat bestand staan ook gebruikers die niet uit dienst zijn , bv gebruiker H
Gebruiker H is nog steeds in dienst maar staat wel in de draaitabel.
het is een zeer grote database waar zeer veel namen in voorkomen
 
Als jij in staat bent in kolom G de namen in te vullen van degenen die uit dienst zijn, dan kun je die ook aanvinken in het filter van kolom M.
Jouw tabel is helemaal overbodig.
 
Klopt helemaal wat je zegt maar het gaat over een database van meer dan 200 personen
 
Of je voegt een kolom toe die in de draaitabel paginafilter komt, zie bijlage
 

Bijlagen

  • vergelijk uit dienst hs2.xlsx
    20,3 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Beste Haije
de formule werkt in de bijgevoegde excelsheet van dit bericht fantastisch dit is wat ik wil !!! maar na kopie in de originele sheet werkt de formule niet
formule =_xlfn.IFNA.........................geeft in de originele sheet geen resultaat.
het betreft excel 2010 Nederlandse versie, ik begrijp =_xlfn.IFNA niet, heb je een alternatief
 
Probeer eens zelf te doorgronden waarvoor dit kan staan.
Een forum is geen F1.
Als het je zelf lukt blijft het ook veel langer hangen.
 
de formule is gemaakt in Office 2016, blijkbaar werk jij in een oudere versie. Probeer deze eens

Code:
=ALS(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(C3;$G$3:$G$17;1;0);0)=0;0;1)

Overigens ben ik het helemaal eens met de opmerking van @snb
 
Laatst bewerkt:
Beste Haije,
Ik begrijp dat het forum geen F1 is.
Ik had na wat google werk de oplossing ook gevonden, maar toch bedankt voor de hulp van "het forum"
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan