• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Film's in excel zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tingeling

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2017
Berichten
4
Hallo,

ik heb een vraag over de zoek formules in excel.

Ik ben bezig om een soort database voor mijn vrienden te maken met alle films die ik heb gezien. Het bestand ziet er als volgt uit.
Eerste de titel, en dan de verschillende genres in verschillende cellen.
2017-11-23.png
Zoals je kunt zien staan alle genres door elkaar heen.

Is het mogelijk op de een of andere manier dat als je een genre invult, de titels van de films met dat genre in een lijst komen te staan?

Ik heb zelf al even zitten puzzelen maar kwam er niet uit.
Alvast bedankt
Tingeling
 
Filter op een genre.
 
Selecteer de eerste rij en ga naar Menu gegevens → Filter, of selecteer een cel van het bereik en druk Menu Invoegen → Tabel.
 
Bedankt Harry,

maar is er ook een mogelijkheid om in elke kolom te zoeken? Ik kan nu per kolom kijken, maar sommige genres staan in verschillend kolommen. Kan ik ook in een cel het genre intypen en dat excel mij dan de titels geeft van de films?
 
Dat kan. Zou je dan wel even een excel-voorbeeldbestand willen plaatsen waarmee kan worden gestoeid?

Edit: Begin gegevens in A1!
 
Laatst bewerkt:
Je kan een beginnen met het toevoegen van een hulpkolom, zie bijlage.
Ik ben zelf ook nogal een filmliefhebber en ik neem aan dat je imdb toch kent. Die site is zo omvattend, daar kan geen excel tegenop. Je kunt films raten, je eigen lijstjes bijhouden, op alle mogelijke manieren zoeken en nog veel meer.
 

Bijlagen

  • Films.xlsx
    30,9 KB · Weergaven: 46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan