• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden uit ongeopende bestanden halen

Status
Niet open voor verdere reacties.
In bijlage een voorbeeld hoe je gegevens uit een gesloten werkblad haalt.
Aan de module hoef je niets te veranderen, alleen de code in het werkblad Resultaat moet je aanpassen.
 

Bijlagen

  • Gegevens uit gesloten bestand.zip
    36,3 KB · Weergaven: 34
Als je .csv bestanden hebt waarom plaats je die dan niet? Als je al een werkende code gekregen hebt waarom is deze niet terug te vinden?

Met alles in 1 map met de bestanden die jij geplaatst hebt.

Code:
Sub VenA()
c00 = ThisWorkbook.Path & "\"
  For Each it In Split(CreateObject("Wscript.Shell").Exec("cmd /c dir """ & c00 & "*.xlsx"" /b").StdOut.ReadAll, vbCrLf)
    If it <> ThisWorkbook.Name And it <> "" Then
      With GetObject(c00 & it)
        ar = .Sheets(1).Cells(3, 1).CurrentRegion
        c01 = DateValue("20" & Split(it, ".")(0))
        .Close 0
      End With
      For j = 2 To UBound(ar)
        Sheets(CStr(ar(j, 1))).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 4) = Array(c01, ar(j, 2), ar(j, 3), ar(j, 4))
      Next j
    End If
  Next it
End Sub

Waarom niet alles in 1 tabje?
 
Alles in 1 tab heeft als voordeel dat je veel sneller en beter overzichten kan maken. De code doet het gevraagde maar dan met de bestanden die je geplaatst hebt. Even jouw .rar in een aparte map uitpakken. De code in een module in het doelbestand zetten en even uitvoeren.
 
Lijken mij compleet andere bestanden dan dat je eerst geplaatst hebt. Het idee hoe je het kan aanvliegen heb ik gegeven. Dus mag je eerst zelf wat proberen. Als je er niet uitkomt dan lezen we wel welke pogingen je ondernomen hebt en waar je nog tegenaan loopt.
 
Zoals Vena al zei , het juist aanvliegen zorgt voor een goede landing:)
Suc6
 
Het verwijderen van berichten trekken de reacties nogal uit het verband en daar heeft niemand wat aan!
 
Mijn reacties zijn inhoudelijk. Vragen stellen is wat anders dan commentaar leveren.

De bedoeling van dit forum is dat anderen met een soortgelijke vraag het kunnen volgen en ook kunnen begrijpen waar een reactie op slaat. Als je er berichten tussenuit haalt dan zijn de reacties in #5, #6 en #7 voor niemand te volgen. Als je jouw eigen onkunde in een reactie zet en vervolgens in een andere reactie met compleet andere bestanden komt waarom haal je dat dan weg?

Het zal mij benieuwen wanneer je zelf met vruchtbare bijdrages komt om anderen verder te helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan