lichtsterkte scherm laptop niet in te stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

model

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Berichten
139
Hallo forum gebruikers,

ik kon niet onmiddellijk vinden waar ik mijn vraag moest plaatsen , één het gaat over het scherm van mijn laptop Acer Aspire en twee is het nu hardware of software ?

het is het volgende , kan de helderheid van het scherm niet meer regelen ...denk dat het meestal op max staat ( maar ben niet zeker ) maar in feite goed om mee te werken als in de toets Fn indruk en dan met de pijltjes toets zonnetje ,meer of minder kies verandert er NIETS !! ik zie wel op het scherm de kleine aanduidings balk veranderen ( dus schuiven ) van bv minimaal naar maximaal , maar de lichtsterkte verandert niet . Nu ,deze morgen zet ik de laptop aan en is het redelijk donker , dus voor mij moeilijk om mee te werken ...ik probeer dus via de Fn toets en de toetsen met het zonnetje de lichtsterkte te veranderen ...NIETS ...enkel het balkje met de aanduiding schuift maar geen verandering in het licht.
Ik heb dan de laptop uitgezet en terug opgezet , en het beeld , de lichtsterkte was dan terug goed ,m.a.w. goed werkbaar /leesbaar . Dus alle hulp is zeker welkom .

groeten
 
Gezien het feit dat er dus wel degelijk sprake is van verschillende lichtsterktes lijkt het mij eerder een software dan een hardware-probleem.
Kijk eens of je onlangs een update van de video-driver hebt binnen gekregen via Windows update..., zo rond de tijd dat dit probleem de kop op stak dus.
Als dat zo blijkt te zijn kun je de huidige driver verwijderen en de laptop opnieuw opstarten, dan zou de driver opnieuw geïnstalleerd moeten worden..
Kijk of dat je probleem verhelpt..?
 
Hallo,

Ga zien of ik wat kan vinden van drivers ? ben ook gee comp. deskundige !! maar het probleem doet zich al maanden voor ,dan heb ik het pas gemerkt omdat ik de licht intensiteit wilde veranderen.Weet weet is het misschien al sinds de update van win 7 naar win 10 ..ik heb er echt geen idee van .

grt
 
Acer Aspire 7741 G
model nr MS 2309

Acer Aspire 7741 G - 374G50Mukk
 
Hallo,

Momenteel nog geen oplossing ....bij verder zoeken op het internet ....het staat er vol van ,dus blijkbaar een bekend probleem na win 10 updates . Ik had via config. naar beeldschermadaptors gegaan en gekozen voor update van de AMD Mobility Radeon HD 5000 serie ( dus stuurprogramma bijwerken is vermeld ) duurde zeker 45 min. en dan liep het echt mis , grote pictogrammen ,geen regeling van het beeldschermlicht ...zelfs de schuifbalk bij gebruik van Fn en toetsen met zonnetje was weg .( werkte éérst ook niet ..maar was er wel ) .gelukkig kon ik één herstelpunt terugvinden en na een uurtje was het terug als voorheen.
Hulp van Acer moet je ook niet verwachten , die zeggen de computer is destijds perfect werkend geleverd met een win 7 en bij een Update naar een win 8 of 10 kunnen we geen verdere goede werking garanderen.Dus hier wordt je afgescheept , ze zetten zich duidelijk uit de wind . Dus als je iets verandert aan een systeem ...weg de ondersteuning of hulp.

enfin ..alle tips blijven welkon

groeten
 
En, om de Fn toets-combinaties van Acer correct te kunnen gebruiken, moet de ACER LAUNCH MANAGER goed geinstalleerd staan
 
de Acer launch manager zal nog wel werken want..........
Fn plus pijltjes meer en minder werkt , zowel de indicatie op het scherm en ook het geluid doet het meer of minder
Fn plus de toetsen met de zonnetjes , de schuifbalk komt links op het scherm te staan ; de balk beweegt ....maar geen verandering in het licht ( dus wel de aanduiding van meer of minder licht ) maar niet de licht verandering
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan