Wmp

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramy

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
48
Hallo beste mensen.

Sinds een paar dagen heb ik een probleem met mijn WMP.
Werk met Windows 8.1
Plotseling werkt mijn player niet meer, krijg steeds een melding van

Windows Media Player kann auf die Datei nicht zugreifen. Möglicherweise wird die Datei aktuell verwendet, Sie haben keinen Zugang zu dem Computer, auf dem die Datei gespeichert ist, oder die Proxyeinstellungen sind nicht korrekt.

Ben nu al dagen bezig om het probleem op te lossen, alles uit probeerd wat er aan tips te lezen viel, zelfs youtube alles nagekeken aan tips, maar niets helpt.
Nu mjn vraag, kan ik gewoon de WMP opnieuw downloaden en installeren? of krijg ik daarmee nog meer problemen.
Graag van de experts een goede raad.
Bedankt.
 
Auch dieser Tip mal versucht?
https://answers.microsoft.com/de-de...r/d94d4c6b-bc7e-41f5-9742-781ad93b01a3?auth=1
Du hast mal versucht, den Datenträger bzw. einen betroffenen Ordner mit der rechten Maustaste anzuwählen, im Kontextmenü auf Eigenschaften gehen, dann Registerkarte "Sicherheit". Dort schaust Du dir die Berechtigungen der Ordner an. Es muss dein Benutzerkonto auf dem betreffenden Objekt mit angezeigt werden. Wenn nicht, füge das Benutzerkonto hinzu und gebe diesen Vollzugriff.
Ja, das habe ich bereits versucht - es klappt auch mehr oder minder, dass ich dann Vollzugriff habe (zumindest ist der Haken gesetzt), aber bei manchen Ordnern wird der Zugriff verweigert, sodass sich die Berechtigungsstufe nicht ändert. Zudem musste ich nach der Änderung bei manchen Ordnern erst bestätigen, dass der Öffnungsvorgang fortgesetzt werden soll (die typische Administratorrechte-Frage).

//edit: OK - hab noch etwas weiter rumprobiert und die Berechtigung auf "jeder" gesetzt und an alle Unterordner und Dateien vererbt - jetzt funktioniert es wieder. Danke für die Hilfe
 
Heb alles uitgeprobeerd maar niets werkt bij WMP, weet nu echt niet meer wat te doen.
Wat denken jullie, zou het helpen WMP opnieuw te downloaden en installeren? ben zelf geen expert of het wel of niet goed is.
 
Kun je vertellen wat je geprobeerd hebt... anders zitten wij tips op tge schrijven die je al getest hebt...:eek:
Dus een lijstje hier plaatsen (mag in telegram stijl...) ;)
 
OK. alle info's van helpdesk microsoft, heel veel info's van sites via Goggle, you tube zeker 20 film info's,
Nu deze die jij gestuurd hebt, ben al dagen bezig het zelf uit te knobelen voordat ik jullie wil lastig vallen.
Daarom dacht ik, dat het nu beter (of niet) zou zijn WMP opnieuw te downloaden, dat lijkt mij nu wel vlugger gaan als het werkt.
 
Bedankt voor je hulp, ga het dan maar nieuw downloaden,
Nog een fijn weekend.
 
Op zich zal WMP opnieuw installeren geen probleem opleveren, maar als dat je probleem zal oplossen, daar ben ik nog niet zo zeker van.
Als ik de melding doorlees, zijn mijn eerste twee gedachten
1. WMP of een ander progje is nog bezig . (Möglicherweise wird die Datei aktuell verwendet)
of
2. Een of andere beveiligingsinstelling , firewall..?? blokkeert WMP.
 
Inderdaad is er een ander probleem, heb de vorige tips ook geprobeerd, zelfs een nieuww instalatie ging niet, komt een melding dat mijn systeem niet geschikt is.
Alles wat raar omdat een week geleden alles nog normaal werkte.
 
Wat (Was) probeer je af te spelen? Streaming video, of een bestand dat lokaal op je computer staat? Is er een probleem bij alle bestanden van dit type, of maar bij 1? Heb je andere apparaten, een computer of Handy thuis waar dit bestand wel afspeelt? Probeer het ook eens met de gratis VLC player, die speelt bijna alles af: https://www.videolan.org/vlc/
 
Sorry door 5 uur tijd verschil kan ik niet gelijk antwoorden.
Met WMP gaat helemaal niets, dus of ik een eigen bestand heb, video filmen op een usb stick wil kijken, muziek luisteren niets gaat.
Heb geen handy of andere pc om het uit te proberen of het daar wel op gaat.
Nu https://www.videolan.org/vlc/ gedownload en installeerd, bild heb ik nu, maar nergens geluid, niet op filmen en muziek datei.
Geluid staat vol aan, dus wat kan ik nu nog doen daarmee alles werkt?
 
Herstelpunt terug zetten?
Of heb je zelfs een image?
 
Ook al gedaan, zelf met mijn externe disk alles geprobeerd, denk dat ik mijn laptop maar naar een techniker moet brengen, misschien kan hij het probleem oplossen.
Wil iedereen bedanken die mij hebben willen helpen.
Fijn weekend allemaal.
 
Heb je hem al met Malwarebytes gecheckt?
En TDSKiller?
En Memtest86 (foute RAM kan vreemde software fouten geven.. mss struikelt WMP erover.. ?
Je weet maar nooit.

Übung macht den Meister....

En tnx.. ook een FW !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan