VBA Outlook Bijlagen opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

LB1978

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2017
Berichten
6
Ik sla op deze manier (http://www.fontstuff.com/outlook/oltut01.htm) alle bijlagen van mails in een bepaalde INBOX op in een voorbestemde map. Dat werkt via een button bovenin het menu. In de INBOX komt dagelijks 1 nieuwe mail bij. Nu werkt het automatisch opslaan van alle bijlagen dus alleen als ik op de button klik. Ik heb 2 vragen:
1. Ik zou dit graag automatisch willen laten doen. Dus na binnenkomst nieuwe mail in deze map, moet automatisch de bijlage worden opgeslagen in een voorbestemde map. Zonder op de button te hoeven klikken.
2. Dit gebeurt nu telkens opnieuw voor ALLE mails en alle bijlagen, terwijl er dagelijks maar eentje bijkomt. Ik wil dus alleen van de nieuw binnengekomen berichten (waarvan er nog geen bijlage is opgeslagen) de bijlage opslaan.
Weet iemand hoe dit mogelijk is?
 
Dat kan je zo doen:
Code:
Private WithEvents Items As Outlook.Items

Private Sub Application_Startup()
  Dim olApp As Outlook.Application
  Dim objNS As Outlook.NameSpace
  Set olApp = Outlook.Application
  Set objNS = olApp.GetNamespace("MAPI")
  
  [COLOR="#008000"]' Set default local Inbox[/COLOR]
  Set Items = objNS.GetDefaultFolder(olFolderInbox).Items
End Sub

Private Sub Items_ItemAdd(ByVal item As Object)
    Call BijlagenOpslaan(item)
End Sub

Sub BijlagenOpslaan(item As Object)
    [COLOR="#008000"]'Je routine om de bijlagen op te slaan[/COLOR]
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Dat kan allemaal maar is een hoop programmeerwerk dat ik hier niet ga doen. Wat ik je in #2 liet zien is hoe de routine voor het opslaan van bijlagen van een nieuwe mail automatisch kan worden gedaan op het moment dat er een mail in de opgegeven mailbox binnen komt. Dat was je vraag.

Voor het overige zou ik zeggen, stoei er mee of huur een programmeur in want dit zal een zakelijk doel dienen.
 
Vragen staat vrij uiteraard, daar is een forum voor.
Dus laat het vooral weten als je ergen vast loopt :)
 
Waar en hoe zou ik meer kunnen leren over VBA? Zijn daar goede cursussen voor? Of zijn er sites/instructies op internet te vinden?
 
Hier bijvoorbeeld:
https://www.excel-pratique.com/en/vba.php

Hou er wel rekening mee dat Excel, Word, Outlook, Powerpoint en Access een eigen object model zijn.
Je kan daar dus de taal qua syntax en grammatica leren, maar niet de object specifieke eigenschappen naast Excel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan