jnlp mysql en persistence

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenikavanbis

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
2.120
Tja ik wil een programma schrijven die een database nodig heeft .
Nu wil ik niet dat de gebruikers om mijn database gaan en wil bij het installeren via jnlp de persistence wegschrijven of zoiets. Dus de database verbinding gegevens moeten van ergens komen en liefst dat de gebruiker ze niet telkens hoeft in te geven.
Ik zou ze eerst naar mijn site kunnen sturen en zo een aangepaste jnlp geven maar dan ga ik anderen hun database informatie versturen via internet en dat is niet een optie. Een programma met variabel database verbinding. Bij bedrijven is het simpel iedereen heeft de zelfde database buiten een user verandert er niets.

Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen zonder alles te moeten herschrijven nadien.
 
Dus je jnlp bevat de connectie-gegevens van de database?

Maar ik neem aan dat je bedoelt dat je de database tegelijkertijd wilt installeren. Ik heb weinig kaas gegeten van zulke dingen (wat betreft deze specifieke database) maar het moet toch niet moelijk zijn om (in Windows) iets naar een .ini bestand te schrijven of naar het register?
 
Het is gewoon een dilema dat ik wil verwerken als ik ga herschrijven dat ik de juiste keuze maak.
Dus ik kan de percistentie naar mijn site leggen maar dat wil ik niet.
Dus de mensen kunnen dat via een form invullen maar (terecht gaat niemant dat willen invullen om zo de jnlp te maken om de parameters en dan de connectie weg te schrijven)en zo een gepersonaliseerde jnlp af te leveren.
dus aan de enke kant wil ik het veilig en langs de andere kant wil ik het opslaan.(het zal dienen als template voor meerdere opensource)dus eerste nadenken en het moet gewoon goed zijn.
 
Dat snap ik wel (dat je het goed wilt ontwerpen) maar ik begrijp niet waarom lokaal opslaan een probleem is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan