Beeldschermgrootte na update W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

simo

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
Berichten
136
goedendag

Na de update vanW10, is de beeldschermgrootte niet meer goed. Na terugzetten met herstelpunt, klopt de zaak wel weer. Maar ik wil graag en updaten en de normale grootte. Alvast bedankt voor de antwoorden!


Versie home w10 1703 64bit Acer Apire, Vision amd premium
 
Laatst bewerkt:
Voordat je Windows Update laat zoeken naar updates, ga je het hulpprogramma wushowhide.diagcab gebruiken. Met dat programmaatje kun je individuele updates verbergen zodat ze niet geïnstalleerd zullen worden.
De boosdoener bij jou is deze update voor de AMD driver die je automatisch via Windows Update binnenkrijgt:

5a193de1aa667-hotfix_amd.JPG


Op tal van forums wordt dit probleem gemeld. En die update moet dus verborgen worden.

Ik hoop eigenlijk dat Microsoft die update intussen terug getrokken heeft.
Om mezelf veel typewerk te besparen geef ik je een link naar een topic waar iemand hetzelfde probleem had: https://www.pc-helpforum.be/topic/68366-hier-het-zelfde-geval-plotseling-grote-iconen/
Hij had geen herstelpunten, maar kon het probleem oplossen via Apparaatbeheer.
In dat topic worden ook links gegeven naar uitleg over het programma wushowhide.diagcab.
Wanneer je wushowhide.diagcab gedraaid hebt en die bewuste update niet meer gevonden wordt, dan is hij blijkbaar al teruggetrokken door Microsoft.
In dat geval verberg je de aangeboden updates niet (je zet dus geen vinkjes), maar mag je wushowhide.diagcab afsluiten.
Daarna kun je gewoon Windows Update laten zoeken naar updates.
 
Bedankt voor de hulp. Er is blijkbaar nog een probleem, want het terugzetten naar een herstelpunt verliep deze keer dramatisch. Er verscheen een zwart scherm en de pc reageerde nergens meer op. Ik had alleen herstelschijven van windows 7, dus voorlopig staat de pc op windows 7. Werkt als een tierelier.
 
Laatst bewerkt:
Een voordeel van Windows 7 is dat je driver updates door Windows Update tegen kunt houden.
En het terugzetten van herstelpunten wil inderdaad wel eens problematisch zijn. Ik zou haast denken dat Microsoft ook geen vertrouwen heeft in herstelpunten, want systeembeveiliging (het kunnen maken van herstelpunten) is in Windows 10 standaard uitgeschakeld. Als je daar gebruik van wilt maken moet je systeembeveiliging eerst zelf aanzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan