Beeld 2e beelscherm ook op 1e scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

barnhoorn

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Berichten
128
Ik heb aan mijn PC naast mijn gewone beeldscherm via HDMI ook een groot televisiebeeldscherm aangesloten om via Powerpoint de diapresentatie aan een groot publiek te kunne laten zien.

Is het mogelijk om via instellingen of software de diapresentatie die op het grote scherm wordt weerggeven ook op mijn eigen monitor te zien?
 
Als je op jouw beurt wat meer info geeft over welke videokaart er in de pc zit en welke uitgang er nog meer gebruikt wordt voor aansturing van je monitor..?
Of je Googled even, dan krijg je bijv. dit...
Kijk in de resultaten even naar welke Windows-versie en situatie voor jou van toepassing zijn..
 
Als je op jouw beurt wat meer info geeft over welke videokaart er in de pc zit en welke uitgang er nog meer gebruikt wordt voor aansturing van je monitor..?
Of je Googled even, dan krijg je bijv. dit...
Kijk in de resultaten even naar welke Windows-versie en situatie voor jou van toepassing zijn..


Mijn videokaart is een GeForce GT 730

Kan je me daarmee verder helpen?
 
De GT 730 beschikt over de volgende aansluitingen:
Dual Link DVI-D
HDMI
VGA
Je monitor werkt via de HDMI-poort begrijp ik uit je start-post..
Hoe is de tv aangesloten..? Via DVI ( event. met verloop naar VGA ) of direct vanaf de VGA-poort..?

Wellicht heb je hier iets aan..?
En anders misschien dit artikel..?
 
Mijn 'gewone' monitor is via DVI aangesloten.

Het televisiescherm is aangesloten via HDMI

Als ik de links die jij stuurt goed begrijp is dat niet wat ik zoek.

Als ik achter de PC zit en de powerpoint afspeel zie ik het televisiescherm niet. Dus ik zie niet precies wat daar op het beeld staat.

Ik zou graag op mijn eigen monitor naast Powerpoint ook een schermpje krijgen waarop ik precies zie wat er op het televisiescherm zichtbaar is (oftewel het beeld van de diapresentatie).

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is hoe mijn situatie en wensen zijn
 
Jij wilt dus eigenlijk een PiP situatie..? ( Picture in Picture ).
Ik heb geen flauw idee hoe je dat doet op een pc... dit heeft niets te maken met de oorspronkelijke vraagstelling die anders was als wat er nu staat...
 
Ik heb gekeken naar een aantal Multi-monitor softwares, maar het lijkt er op dat dit inderdaad niet kan. Je videokaart stuurt nu 2 videosignalen aan, geen derde.
Hiervoor zou je in principe 3 monitoren nodig hebben, waarbij nr. 3 een mirror van 2 is, en nr. 1 je hoofdscherm.

Workaround.. oftewel een creatieve oplossing vinden: richt een telefoon met camera op dat 2e scherm, en bekijk die -bijvoorbeeld via Skype- op je eerste scherm.
 
Denk ook dat de vraagstelling niet klopt. Ik heb de TV ook aangesloten via een HDMI-kabel en zie op de TV exact hetzelfde als het beeldscherm van de pc. Ik zie het beeldscherm van de pc niet, maar bedien de pc bij de TV met een draadloze muis en toetsenbord.
 
Hetgeen de TS wil ( Picture in Picture ), is in geval van een tv uitsluitend mogelijk indien deze over 2 ontvangers en de achterliggende, noodzakelijke, hardware beschikt.
Aangezien een pc die niet heeft en ook een monitor dat niet over beschikt gaat dit dus niet lukken, lijkt mij duidelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan