ACCESS SUBFORM: recordkiezer

Status
Niet open voor verdere reacties.

fde

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2017
Berichten
110
Ik gebruik een enkelvoudig formulier bedrijf (frm_bedrijf) waar een subformulier (frm_contact) de contacten wordt weergegeven.
Nu probeer ik via de recordkiezers van een desbetreffend contact het formulier (frm_contact) te openen.

Knipsel.PNG

Ik heb als van alles geprobeerd met de code RECORDSELECTOR maar blijkbaar is m'n VBA kennis niet toereikend genoeg.
Kan iemand me op weg helpen?
 
Ik heb geen idee wat je probleem is. Probeer je te zeggen dat je geen record kunt selecteren in het subformulier? Dat moet uiteraard kunnen zonder één letter programmeren. Controleer eerst je formulierinstellingen.
 
Lees aub wat de vraag is.
Via bv een dubbelklik op een recordselector het record weergeven in een form (in dit geval frm_contact).
 
Lees aub wat de vraag is.
Misschien mag het wat vriendelijker... als ik de vraag niet goed snap (volgens jou) ligt dat dan aan jou of aan mij?

Maar sowieso gaat het je op deze manier niet lukken; de recordselector is bedoeld om een record te selecteren in het actieve formulier of tabel. Daar moet je niet aan willen rommelen. Er zijn bovendien veel mooiere oplossingen. Je kunt aan een aparte knop denken die het actieve record gebruikt, een ‘knop’ maken van één of meer van de velden, of, als er verder geen mutaties mogen worden gedaan in het formulier, een transparante knop maken die de hele detailsectie bedekt. Die knop opent dan het actieve record.
 
Ik zal trachten m'n vragen beter te formuleren.
Mea Culpa dat ik even kort door de bocht ben gegaan. Ik had dit beter diplomatischer geformuleerd.
 
Je vraag is nu wel duidelijk, en hopelijk mijn antwoord ook (kan niet en/of moet je niet willen). Denk even na over de oplossingen die ik je gegeven heb, en kijk welke de handigste voor jou is. Om dat denkproces een stukje lastiger te maken: je kan er ook nog voor kiezen om dat subformulier (met lelijke recordkiezers) te vervangen door een keuzelijst, waaraan je heel makkelijk een Click-event kan hangen.
 
Ik heb dan uiteindelijk geopteerd voor een doorlopend formulier te gebruiken in het sub-formulier i.p.v. een gegevensblad-weergave.
Heb gemerkt dat een doorlopend formulier minder ruimte inneemt dan een gegevensblad-weergave. En de tip van de doorzichtige knop werkt perfect.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan