json file in file op server zetten met php

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, ik benb er nog niet.
Ik stuur variabelen in php naar een txt file.
Dan wil ik met $.ajax... die variabelen weer gebruiken in mijn website.
Dit is in het kort een beetje wat ik hiervoor beschrijf.
Dus: hoe kan ik die txt file op de server parsen op dezelfde manier al bij het parsen van de json file.
Of moet ik de variabelen als json uploaden en dan ook als json verder behandelen?
 
Mag ik eerlijk zeggen dat ik je idee vreemd vind klinken?
Ik snap ook je probleem niet zo als ik het 4 keer doorlees.

Je schrijft het toch weg naar een bestand?
 
Allereerst bedankt om mij verder te willen helpen!
Ik besef dat het een beetje vreemd lijkt. Daarom een poging om het te verduidelijken.
Ik schrijf een weerbericht met gesproken tekst voor mensen met een mentale handicap. Zij kunnen dan bv op een tablet klikken (tikken) op een zin en dan horen ze het weerbericht. Dit doe ik met TTS.
Daarbij gebruik ik een json file van weather underground.
Ik heb enkel de weersvoorspelling van de plaats van de instelling nodig, dus niet van de rest van de wereld.
Weather underground is gratis als je een beperkt aantal "clicks" per dag en per minuut hebt.
Mijn "gebruikers" klikken enthousiast en willen dikwijls een herhaling horen van hetzelfde, dus kom ik misschien wel vlug aan het maximum van een gratis account.
Aangezien we ons geen kosten kunnen veroorloven om hier een abonnement voor te betalen dacht ik om:
1. de huidige tijd te vergelijken met de tijd van mijn json bestand.
2. de nieuwe json file te kopiëren naar een bestand op mijn server als er bv een half uur verstreken is. Het oude bestand wordt dan overschreven.
3. als er tijdens het volgende half uur geklikt wordt, dan enkel de weggeschreven informatie te gebruiken en dus geen nieuwe clicks te hebben op weather underground.
Je hebt me geholpen bij het correct wegschrijven van de json file in php maar nu is mijn probleem dat ik die json file maar niet terug kan openen in mijn website.
Als ik de link van de file zelf in de browser open zie ik de json informatie netjes staan. Maar verwerken in javascript lukt niet. Terwijl de oorspronkelijke link van weather underground wel perfect binnen komt.
Vandaar mijn zoektocht in de richting van CORS en de headers...
Dit gaat echter mijn petje te boven. Dus heb ik (spijtig genoeg, dit zou de mooiste oplossing geweest zijn) het pad van de headers verlaten.
Daarom heb ik nu een oplossing gevonden door de variabelen uit de eerste bewerking van de json weg te schrijven naar een .txt file op de server. Die haal ik dan met ajax terug binnen als het bestand niet ouder is dan bv een half uur.
Hiervoor moet ik echter wel heel wat zoekbewerkingen met de strings maken in javascript om de variabelen netjes terug te halen. Werken met json is heel wat eenvoudiger... Vandaar dat ik niet echt tevreden ben met mijn constructie en nog steeds hoop op een manier om json toch te kunnen gebruiken.
 
Het weer kan je inderdaad cachen op je eigen server. Staat er in die JSON ook een tijd van de generatie, dan zou dat zeker handig zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan