Windscribe VPN...

Status
Niet open voor verdere reacties.

icelandic

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2014
Berichten
122
Ik heb Windscribe VPN geïnstalleerd en een server in USA gekozen...

1) Dan zou je toch denken dat als ik Google start, ik vanzelf een Amerikaanse versie van Google op mijn scherm zou zien. Niet dus...
2) Ik kan op YouTube wel het eerste kwart deel van een stuk muziek zien en horen (Glenn Gould Goldberg) maar de resterende 3 delen niet door de blokkade.
3) Nu denk ik, omdat ik YouTube zoek met de Nederlandse versie van Google, die blokkade geactiveerd wordt...

4) Kan iemand mij helpen??? Hoe los ik dit op???

Vriendelijke groet,
Eric
 
Hoi,

Doe deze IP controle eens, met en zonder VPN verbinding.
1) Dan zou je toch denken dat als ik Google start, ik vanzelf een Amerikaanse versie van Google op mijn scherm zou zien.
Zo werkt dat niet, je krijgt een extern IP-adres uit de USA, dan is het net of je in de USA woont. Ik denk wel dat je moet uitloggen (weet ik niet zeker) op je Google account want YouTube is van Google en die weten wel het een en ander van je.
Ik zal het eens uitproberen, zelf heb ik ExpressVPN.
Welk filmpje heb je precies beluisterd? Zet de link in je volgend bericht zodat ik het kan uitproberen.
Ik heb deze gedaan:https://youtu.be/aEkXet4WX_c zonder uit te loggen (Google account tevens YouTube) geen problemen.
 
Laatst bewerkt:
vpn....

Goede morgen Mik,

Bedankt voor reactie, het blijkt dat je begrijpt waar ik op doel:

In je link verwijs je naar het eerste deel (van vier) van de complete Goldberg variaties van Glenn Gould. Dit eerste deel kan ik ook (zonder en mét VPN) zien.

Maar nu!

1) Zoek via Google naar YouTube;
2) Tik in de zoekgleuf van YouTube "Glenn Goldberg 1981 2/4";
3) Kies het derde item (in dát beeld staat heel klein een 4);
4) Probeer het tweede, derde en vierde deel eens!! Is bij mij met of zonder VPN geblokkeerd!

Ik ben benieuwd of het jou lukt!

Met vriendelijke groet,
Eric
 
Ja dat is toch dezelfde als mijn eerdere link
https://youtu.be/aEkXet4WX_c (deze is voor delen, klik dat maar eens aan dan zie je deze link).
https://www.youtube.com/watch?v=aEkXet4WX_c&list=PL5E2BA5A2CBCCF491 (deze link is het adres v.d. site).
Dat is gewoon hetzelfde nummer dat ik vanaf het begin heb gehoord en ik kan het helemaal horen.
Waarom denk je dat hij geblokkeerd is, krijg je daar dan een melding van?
Ik heb wat onderzoek gedaan en op die site zijn er 3 video's geblokkeerd (die kun je helemaal niet zien als erop klikt) maar de eerste werkt wel weer.
Het heeft te maken met SME (Sony Music Entertainment) lees er hier meer over.
Ik heb dat nooit eerder gezien wel dat er video's verwijderd waren uit mijn afspeellijsten door YouTube i.v.m. auteursrechten.
https://unblockvideos.com/youtube-video-restriction-checker/#url=aEkXet4WX_c
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/proxtube/ (deze werkt ook niet, net uitgeprobeerd).
Alle landen via VPN uitgeprobeerd, het helpt niet.:confused:
 
Laatst bewerkt:
Goede morgen MIK!

Gisteren een dagje weg met een kameraad van me, vandaar een dag geen reactie...

Als ik op deze link klik https://www.youtube.com/watch?v=aEkXet4WX_c&list=PL5E2BA5A2CBCCF491, dan zie ik op mijn laptop, rechts boven in beeld, 4 grote thumpnails van de vier delen van dit stuk muziek. De bovenste (eerste deel) kun je inderdaad aanklikken en dat werkt.

Bij de volgende drie (die ik dus wél kan zien) staat al bij "Video geblokkeerd in land".

Mijn vraag was: waarom kan ik, ondanks dat ik een VPN geïnstalleerd heb, én een Amerikaanse server gekozen heb, toch niet die drie resterende delen zien en horen?

Vriendelijke groet,
Eric
 
Het blijft een raadsel, normaliter worden ze weggehaald. Welk land ik ook probeer die melding "Video geblokkeerd in land" blijft gewoon staan.
 
Hallo Mik,

1) Het gaat mij er niet om of je wel of niet die thumbnails kunt zien, het gaat mij er om of jij die laatste drie delen van de muziek wel of niet kunt horen en bekijken.

2) Als jij die drie delen NIET kunt horen en bekijken, is het dan zo dat ondanks dat alle VPN-verkopers zeggen dat via hun VPN altijd dit soort obstakels eenvoudig worden omzeild, dat dit dus niet waar is???

3) Als jij die drie delen wél kunt horen en bekijken, moet ik zo'n VPN niet slechts alleen downloaden en automatisch laten installeren of nog iets speciaals????

Vriendelijke groet,
Eric
 
Laatst bewerkt:
vpn....

Goede morgen Mik,

Ja, leuk filmpje...
Maarrrrr, nu weet ik nóg steeds niet of jij nu die laatste drie delen, m.b.v. een VPN, de Goldberg variaties kunt bekijken en horen of niet, want dát is voortdurend mijn vraag.

1) Zou je daar met een eenvoudig ja of nee op kunnen reageren?

2) Als jouw antwoord "nee" is, is het dan niet zo dat ondanks dat alle VPN-verkopers zeggen dat via hun VPN altijd dit soort obstakels eenvoudig worden omzeild, dat dit dus niet waar is???

3) Als je antwoord "ja" is, moet ik zo'n VPN niet slechts alleen downloaden en automatisch laten installeren of nog iets speciaals, of doe ik iets fout????

4) Excuses dat ik, zoals mijn vrouw zegt n.a.v. dit gesprek, beetje "frikkerig" overkom, ja misschien wel. Maar dat komt omdat ik het gevoel heb dat ik maar geen antwoord krijg op een betrekkelijk eenvoudige vraag....

Vriendelijke groet,
Eric
 
vpn....

Dank je wel Mik!

Nu weet ik dat een VPN je niet altijd mogelijk de mogelijkheid geeft om bepaalde films e.d. te zien, hetgeen de verkopers wél beloven!

Sorry voor het vele ongemak ,
vriendelijke groet,
Eric
 
Geeft niet hoor, zoals al eerder opmerkte ligt het volgens mij niet aan VPN maar aan de restricties van Sony.In mijn afspeellijsten op YouTube worden ook wel eens bepaalde video's verwijderd i.v.m. auteursrechten en dan gaat het om het voormalige EMI dat in 2012 is verkocht aan verschillende investeerders waaronder Sony.
Waarom Sony heeft gekozen voor deze optie weet ik ook niet, daarom had ik die link in mijn vorige post erbij gezet waar kritiek wordt geleverd op de manier waarmee Sony met dit onderwerp omgaat.
Zoals ik al zei, ik heb alle landen die beschikbaar zijn geprobeerd, het ligt niet aan VPN Sony heeft gewoon alle landen geblokkeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan