• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzichten met elkaar vergelijken (data, tijden en namen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JDHM

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2017
Berichten
14
Hallo iedereen,

Ik heb jullie hulp nodig met het vergelijken van een planning overzicht uit 2 verschillende bronnen (zie bijgaand het bestand).
Beide planning-overzichten hebben 6 kolommen met de begindatum, einddatum, vanaf tijdstip, tot en met tijdstip, klant en medewerker.

Ik wil graag controleren of de datums en tijden in Planning A(1e tabblad) overeenkomt met Planning B (2e tabblad) en vice versa.
Hierin wil ik in kolom G een Ja of een Nee creëren als de tijden en datums van Planning A overeenkomt met Planning B.

De tweede vraag die ik wil beantwoorden is dat als de datums in Planning A overeenkomt met Planning B, of dezelfde klanten en medewerkers in het andere planning overzicht staan en vice versa.
Hierin wil ik ook een Ja of een Nee hebben (kolom H) .

IK heb geprobeerd om dit met een ALS formule te doen maar ik merk dat het logische gedeelte in mijn formules niet kloppen.

Kan iemand mij hier bij helpen?
Mijn dank is groot.
 

Bijlagen

  • Planning met elkaar vergelijken hulp nodig.xlsx
    52,2 KB · Weergaven: 44
Als de regelnummers altijd hetzelfde zijn (wat ik mij niet kan voorstellen) dan kun je het doen met de volgende (Engelse) formules:
Code:
Planning B, cel G2:
=IF(A2&B2&C2&D2='Planning A'!A2&'Planning A'!B2&'Planning A'!C2&'Planning A'!D2;"Ja";"Nee") [I]of[/I]
=IF(AND(A2='Planning A'!A2;B2='Planning A'!B2;C2='Planning A'!C2;D2='Planning A'!D2);"Ja";"Nee")

Planning B, cel H2:
=IF(G2="Ja";IF(AND(E2='Planning A'!E2;F2='Planning A'!F2);"Ja";"Nee");"")

Als de sortering niet overeenkomt of er bv. meer afspraken in planning B staan dan in planning A dan gaat dit natuurlijk niet op.
 
JDHM, je stuurt een lekkere tabel mee, geen enkele tijd en datum kloppen met elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Heren bedankt!!!!
Ik ben eruit :)

Als ik jullie kudo's kan geven of iets in die richting, graag aangeven hoe je dit doet.
Ik zie nergens plusjes namelijk...

@sylvester-ponte: haha, ja ik moest data verzinnen dus vandaar ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan