• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter in datumreeks

Status
Niet open voor verdere reacties.

CamJacobus

Verenigingslid
Lid geworden
29 mrt 2016
Berichten
58
Ha iedereen,

Ik dacht dat het een makkelijk op te lossen 'probleem' was. Wellicht is dat ook zo, maar ik heb 'm nog niet gevonden. In de bijlage heb ik per regel een datum (Kolom A) vanaf wanneer het product leverbaar is en een datum (Kolom B) tot wanneer het product leverbaar is. Het lukt mij niet om iets te verzinnen waardoor ik binnen de reeks van kolom A en B kan filteren. Bijvoorbeeld vanaf 1-3-2017 (kolom A) t/m 1-5-2017 (kolom B). Heeft iemand een briljant idee?

Bekijk bijlage Filterdatumreeks.xlsx

Alvast bedankt!

Groeten,
Jaco
 
Datumfilter "Na" op kolom A, en datumfilter "Voor" op kolom B.

Alle in bijgevoegd voorbeeld (edit: verwijderd) voor na 5-1-17 en voor 1-5-17. Jouw voorwaarden geven geen resultaten in je voorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Haha ja dat had ik inderdaad ook. Maar als je goed kijkt naar de data dan zijn er zeker wel regels waar dit van toepassing is. Je moet de datum uit kolom A en B gecombineerd als een reeks zien.

Groeten,
Jaco
 
Nieuw voorbeeldje, waarbij jouw lijst als database wordt gebruikt voor een nieuwe lijst die aan de criteria voldoet. Klopt deze wel?
 

Bijlagen

  • Filterdatumreeks (AC).xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 39
AlexCel,

Dit ziet er hartstikke goed uit. Ik zal proberen morgen deze op een goede manier te verwerken, maar volgens mij is dit inderdaad een oplossing. Hartstikke bedankt! :thumb:

Groeten,
Jaco
 
Als je veel data hebt dan kan je beter het geavanceerde filter gebruiken.
 

Bijlagen

  • Filterdatumreeks (AC).xlsb
    8,8 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan