Offerte maken door aanvinken werkzaamheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liissaaa8

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2010
Berichten
55
Beste lezer,

in mijn afstudeerstage doe ik nu onderzoek naar het offertetraject.
Er is vraag naar een bestand waarin aangeklikt kan worden welke werkzaamheden opgenomen moeten worden in de offerte, waarna de offerte 'eruit rolt'.

Mijn vraag is dan ook, is dit mogelijk met macro's in bijvoorbeeld Excel?
De offerte is opgebouwd uit 4 delen:
- Persoonlijke brief (tekst)
- Kerngegevens (tekst)
- Werkzaamheden (tekst)
- Kostenoverzicht (getallen)

Het is de bedoeling dat dit één PDF document vormt.
Ik heb géén idee of dit überhaupt mogelijk is. Wellicht dat iemand dit al eens is tegengekomen? Ik ben het namelijk nog niet eerder tegengekomen en ben echt dringend op zoek naar een mogelijkheid.

Misschien hoort deze vraag hier helemaal niet thuis. Vergeef me dan want ik heb geen idee wat er allemaal mogelijk is betreffende dit onderwerp.

Alvast hartelijk dank!

Vriendelijke groet, Lisa
 
Als je hiermee moet afstuderen en je hebt geen idee waar je het moet zoeken.............. begin dan eens met google om de mogelijkheden te verkennen.

De huisregels verbieden ons sowieso om je antwoorden op maat te geven, maar als je je een beetje verdiept in excel, dan kom je erachter dat er verschrikkelijk veel mogelijk is.

gr.

sjon
 
Het is niet zo zeer dat ik hier specifiek onderzoek naar moet doen. Ik wil een tool creëren om dit probleem op te lossen.
Ik dacht wellicht heeft iemand hier ideeën over?
 
Hebben we meer dan 10 jaar geleden al gedaan. Zowel in Word als Excel. Probleem is dus al opgelost.

Je zou de mogelijkheid kunnen onderzoeken om blokken tekst uit (of aan) te zetten afhankelijk van vinkjes die ergens in een tabel staan. Met een paar regels VBA kom je al een heel eind.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan