• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule met bestandnaam 1 getal ophogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RaymondvVelthoven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2017
Berichten
4
Goedemorgen allemaal

Ik heb een excel bestand waar heel wat formules inzitten die verwijzen naar een bestand en een bepaalde cel. De regel eronder staat dezelfde formule maar wordt de bestandsnaam met 1 opgehoogd. De cel staat vast maar de bestandsnaam veranderd dus. Als voorbeeld 2 onderstaande regels:

Regel 1: ='F:\Data\ICT\Raymond\ICT\WPS\Dashboard\Dashboard 2017\[Dashboard algemeen wk 34.xlsx]Doorvoer'!$H$9
Regel 2: ='F:\Data\ICT\Raymond\ICT\WPS\Dashboard\Dashboard 2017\[Dashboard algemeen wk 35.xlsx]Doorvoer'!$H$9

Is er een manier om de formule naar beneden te kopiëren zodat de bestandsnaam elke keer wordt opgehoogd met 1 zonder de formule te moeten openen en handmatig het getal 35 te veranderen in 36.

In ieder geval hartstikke bedankt voor de moeite.

Gr Raymond
 
Raymond,

Ik kan niet testen, maar probeer eens op rij 1
Code:
=Indirect("'F:\Data\ICT\Raymond\ICT\WPS\Dashboard\Dashboard 2017\[Dashboard algemeen wk "&33+rij()&".xlsx]Doorvoer'!$H$9")
 
Hallo Rob

Dit resulteert helaas in een foutmelding #VERW. Ik zie in de evaluatie dat hij verwijst naar week 68. Er wordt dus wel wat opgeteld maar is niet helemaal juist.


Gr Raymond
 
Raymond,

Kennelijk zet je die formule op rij 35 ipv rij 1, dus dan wordt die berekening
Code:
rij()-2

dus:
Code:
=Indirect("'F:\Data\ICT\Raymond\ICT\WPS\Dashboard\Dashboard 2017\[Dashboard algemeen wk "[COLOR="#FF0000"][B]&rij()-2&[/B][/COLOR]".xlsx]Doorvoer'!$H$9")
 
Hallo Rob

Op de een of andere manier krijg ik de formule niet werkend. Hij staat oorspronkelijk op rij 3 van het bestand. Daar ziet de formule er dus zo uit: ='F:\Data\ICT\Raymond\ICT\WPS\Dashboard\Dashboard 2017\[Dashboard algemeen wk 01.xlsx]Doorvoer'!$H$9. Per rij gaat dus de bestandsnaam +1, dus wk 01, wk 02 enz.

Als ik dat vertaal naar jouw uitleg wordt dus: =INDIRECT("'F:\Data\ICT\Raymond\ICT\WPS\Dashboard\Dashboard 2017\[Dashboard algemeen wk "&01+RIJ()-3&".xlsx]Doorvoer'!$H$9") Dan wordt netjes verwezen naar week 1. Dit bestand en de cel bestaat ook maar ik krijg nog steeds een fout #VERW. Oftewel krijg niet het getal 13.920 wat het zou moeten zijn. Ergens zit er iets dus niet goed. Als ik de formule 1 rij lager kopieer gaat hij wel netjes verwijzen naar week 2 maar blijft de fout optreden. Wat ook logisch is omdat de gekopieerde formule al niet klopt.

Sorry voor de herrie over de vraag.

GR Raymond
 
Raymond,

Probeer eens:
Code:
=INDIRECT("'F:\Data\ICT\Raymond\ICT\WPS\Dashboard\Dashboard 2017\[Dashboard algemeen wk "&[COLOR="#FF0000"][B]tekst(01+RIJ()-3;"00")[/B][/COLOR]&".xlsx]Doorvoer'!$H$9")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan