• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatst bezochte activiteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dykie86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2017
Berichten
4
Beste,

Wij hebben een jeugdactiviteitenclubje. Ik wil graag in 1 kolom(B, rood gemarkeerd) zien bij welke activiteit een lid voor het laatst aanwezig was. In de bijlage een voorbeeld van hoe het er uit zou moeten zien, maar dan geautomatiseerd natuurlijk ;-). Ik wil zelf iedere keer een kolom kunnen toevoegen en 1 zetten of via een dropdown aangeven wie er bij die activiteit aanwezig waren. Het zou fijn zijn als het aantal keren dat iemand aanwezig was blijft staan.

- Ik wil de titel van de kolom (laatst bezochte uitje graag achter de naam van de persoon hebben.
- Als het met een dropdown kan (ja/nee) zou mooi zijn, maar een andere manier mag ook.
- Suggesties om het op een andere manier aan te pakken zijn ook zeker welkom.

Ik heb al even gekeken of ik iets dergelijks hier op het forum kon vinden maar kreeg het niet naar boven.

Al vast erg bedankt en veel kudos voor de moeite :)Bekijk bijlage laatst bezochte activiteit.xlsx
 
Met een beetje VBA :

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
For Each cl In Range("B2:B5")
    With ActiveSheet
    X = .Cells(cl.Row, .Columns.Count).End(xlToLeft).Column
    End With
    cl.Value = Cells(1, X).Value
Next
End Sub
 
Dubbel klik in cel vinkje verschijnt = aanwezig, terug dubbelklik op vinkje = vinkje weg
 

Bijlagen

  • Kopie van laatst bezochte activiteit.xlsm
    22,3 KB · Weergaven: 32
Code:
=zoeken(1000;$c2:$f2;$c$1:$f$1)
 
Beste SjonR, JeanPaul28 en HSV,

Heel erg bedankt voor de aangedragen oplossingen en suggesties. Ik ga morgen met het bestand aan de slag. Ik moet me nog even een beetje verdiepen in het toevoegen van VBA-code. Als ik het voor elkaar heb zal ik de vraag zeker op 'opgelost' zetten.

Met vriendelijke groet,

Jouke
 
Beste SjonR, JeanPaul28 en HSV,

Ik heb het voor elkaar. Nogmaals veel dank voor de info. Ik heb uiteindelijk de oplossing van JeanPaul28 gebruikt omdat die voor mij het makkelijkst te implementeren was.

Ik zal nu het topic ook sluiten.

Groet,

Jouke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan