labelprinter

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Sinds kort hebben we een labelprinter, de Brother QL-700. Het apparaat is aangesloten (als we 'm aanzetten, krijgen we ook netjes een piepje (zo'n USB-systeemgeluidje) te horen,
in de Verkenner vinden we deze printer nu ook.
Als we hier PTLITE10.EXE, de P-Touch Editor Lite, opstarten, kunnen we iets typen op een label, maar als we de opdracht geven om te printen, krijgen we een foutmelding.
Wat heb ik fout gedaan, maar eigenlijk nog beter: hoe kan ik printen?

Vriendelijke groet,
Guido
pteditor.PNG
 
Nee, dat is het vreemde.
Als ik op het icoontje links bijna bovenaan klik (links naast "62 mm"), dan krijg ik een foutmelding.
Hoe herstel ik dit?

pteditor offline.PNG

Vriendelijke groet,
Guido
 
Probeer eens een testpagina op de printer om uit te sluiten of het aan het programma ligt. Anders gaat er in de applicatie echt iets mis, probeer het eens opnieuw te installeren.
 
Als ik in bijv. Word een willekeurige tekst wil printen, zie ik dat de printer Offline staat. Waarom dat zo is, vraag ik me nu dus af...
 
Aha, de P Touch Editor lite modus mag dan niet ingeschakeld zijn...
 
je kan bij configuratiescherm > apparaten en printers je printers zien staan dan doe je rechtermuisknop op de juiste printer en die je printer eigenschappen en dan staat er vast wel ergens testpagina afdrukken.
 
Tenzij je een verkeerde rol papier in de printer hebt denk ik dat je een driver probleem hebt. De melding zegt nu dat je nog 62mm over hebt, je zou dit probleem niet melden zonder papier in je printer dacht ik. :D
 
De volgorde bij de meeste printers is: eerst het stuurprogramma installeren en pas als dat tijdens de installatie gevraagd wordt, de printer aansluiten en niet eerder.
Als de printer eerst is aangesloten en dan de driver is geïnstalleerd heb je grote kans dat het niet naar behoren werkt, in dat geval opnieuw beginnen.
Dus printer afkoppelen, stuurprogramma verwijderen, pc opnieuw opstarten en nog eens proberen in de volgorde zoals hierboven aangegeven :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan