XML Mapping Pane

Status
Niet open voor verdere reacties.

abreeman

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
57
Goedenavond,

Met XML Mapping Pane heb ik een lijst met data gemaakt (naam, functie, titels, e.d.) die ik op verschillende plaatsen in het document terug wil laten komen. Op zich gaat het vrij goed, echter 2 kleine dingen:
1. Ik kopieer de velden die ik vaker gebruik. Als ik bijvoorbeeld de klantnaam in verschillende Formats (lettertypen) wil tonen, is dat mogelijk? Op de frontpage staat de klantnaam namelijk in een groter lettertype als in de overeenkomst.
2. Als ik, nadat ik alle velden heb toegevoegd en gekopieerd, het document vervolgens beveilig kan ik met de pijltjes of tabtoets door het document gaan om de variabele velden in te vullen. Ik loop er dan tegenaan dat de volgorde waarin hij de variabelen afgaat niet chronologisch is maar van het 1e veld naar het 5e springt, daarna 4, daarna 7 e.d. Hoe is die volgorde te beïnvloeden?

Ik hoor graag jullie adviezen.

Hart.groet,
Arie
 

Bijlagen

  • Test Agreement.docx
    243,8 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee wat je aan het doen bent; ik zou zeggen: doe er een voorbeeld bestandje bij, wellicht dat ik (en anderen) het wel snappen.
 
Ik loop er dan tegenaan dat de volgorde waarin hij de variabelen afgaat niet chronologisch is maar van het 1e veld naar het 5e springt, daarna 4, daarna 7 e.d. Hoe is die volgorde te beïnvloeden?
Dat verbaast me niks. In eerste instantie was ik, net als jij, ook verbaasd. Maar toen zag ik dat de tabellen met de tekstvakken weliswaar voor jou in de juiste volgorde stonden, maar dat de feitenlijke positie, dus de alinea waarin de tabel eigenlijk staat, anders is. Word pakt de tabellen in de volgorde waarin ze in het document staan. Als jij dan vervolgens die volgorde verandert door ze met de optie <Verplaatsing> te verschuiven, ja, dan krijg je het effect wat jij nu hebt. Ik heb die optie nog nooit in mijn leven gebruikt, en ook nog nooit nodig gehad. Wat meer zegt: ik heb jouw probleem dus ook nog nooit gehad :).

Wat betreft het vullen van overige velden: dat wordt een beetje lastig met ContentControls; die hebben niet, zoals gewone velden, een Bladwijzernaam dus die kun je ook niet zomaar aanroepen in een document. Ze zien er gelikt uit, die CC's, maar dat is dan ook wel zo'n beetje het enige 'voordeel' dat ze hebben t.o.v. de good old oude tekstvakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan