videostream via chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik stream mijn video's met mijn telefoon vanaf mijn laptop op de 1e verdieping het liefst met Videostream in chrome naar mijn Chromecast.
Om mijn wifi optimaal te hebben, gebruik ik powerline adapters van TP Link. Dat biedt, met een minimum van 25mb up en 10 mb down volgens mij voldoende kracht om te kunnen streamen.

Mijn probleem is dat ik zoveel moeite heb om mijn laptop te pairen met mijn telefoon. Soms pakt hij hem even, dan is hij hem weer kwijt. Als ik bijv. boven naast mijn laptop zit en ik wil deze met mijn telefoon pairen, dan doet hij het vaak niet. Doet hij het wel en ik loop met mijn telefoon naar beneden, dan ben ik de verbinding weer kwijt.
Als ik echter mijn laptop meeneem naar beneden in de kamer waar ook mijn modem (connect box van Ziggo) staat, is het pairen geen probleem.

Mijn indruk is dat het te maken heeft met instellingen op mijn powerlines. Overigens is alles ondergebracht onder dezelfde SSID. Dus daar kan het niet aan liggen.

Iemand ervaring met videostreamen mbv powerline adapters?
 
hoe is de situatie precies dan? je gaat vanaf je modem naar powerline A naar de powerline boven? daar heb je een kabel vanuit de powerline naar de laptop moet ik het zo zien? en dat je telefoon weer op de wifi van het modem zit. Als dit het geval is ligt het echt aan de powerline, die dingen staan bekend dat ze niet presteren. zet de laptop eens met een kabel aan het modem en test dan weer eens. Dan weet je gelijk of je powerline de boosdoener is.
 
"Als ik echter mijn laptop meeneem naar beneden in de kamer waar ook mijn modem (connect box van Ziggo) staat, is het pairen geen probleem."

Ik lees het al, voor een ideale situatie zou ik echt een kabel naar boven gaan aanleggen en dan een accespoint of een switch gebruiken. Dan heb je geen connectie problemen.
 
hoe is de situatie precies dan? je gaat vanaf je modem naar powerline A naar de powerline boven? daar heb je een kabel vanuit de powerline naar de laptop moet ik het zo zien? en dat je telefoon weer op de wifi van het modem zit. Als dit het geval is ligt het echt aan de powerline, die dingen staan bekend dat ze niet presteren. zet de laptop eens met een kabel aan het modem en test dan weer eens. Dan weet je gelijk of je powerline de boosdoener is.

De modem staat beneden. Daarnaast de bronadapter van TP Link, bekabeld met het modem.
Boven de laptop. Daarnaast, niet bekabeld maar over wifi, een powerline.
maar zoals in mijn eerste post te lezen is, het wifisignaal is overal best goed. daar zou het dan toch niet aan kunnen liggen?
Heb je anders een andere oplossing? Het mag wat kosten, ik wil van het gelazer af, maar wil geen draden trekken.
 
ik zou zeggen koop een krachtige Accespoint en zet die met een kabel vast aan je modem dan heb je een veel sterker wifi signaal. Of 2 accespoints die met elkaar verbonden zijn weet niet precies hoe dat heeft maar werkt hetzelfde als powerline maar dan draadloos.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan