combobox dropdownstyle

Status
Niet open voor verdere reacties.

JVLDR

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2017
Berichten
25
Goedenmiddag

Door de 'style' property van een combox aan te passen kan ik er voor zorgen dat gebruikers alléén uit de lijst kunnen selecteren en er níet in kunnen typen. Het vervelende is echter dat je vervolgens de .value ook niet aan kan passen via VBA.

Nu wil ik als de werkmap opent de value naar "Selecteer Groep" zetten en dacht derhalve in de macro de Style van de combobox te veranderen, de value te veranderen en de style weer terug te zetten:

Code:
[..]
With WS.COMBO_GROEP
         .style = 0
         .value = "Selecteer Groep"
         .style = 2
End With


Dit werkt echter niet en ik kan niet uitvinden waarom. De style veranderen via VBA lukt en als ik handmatig de style op 0 zet lukt het aanpassen van de value ook. De combinatie hierboven geeft echter dezelfde error als wanneer de style verkeerd zou staan.

Iemand tips voor mij?
 
Als 'selekteer groep' geen geldige keuze is, hoort ie ook niet in de combobox thuis.
Gebruik een label,
 
Snb,

Ik begrijp je gedachtegang en ben het er ook mee eens. Echter zijn er in mijn bestand verschillende scenario's afhankelijk van de waarde van de combobox. Een van die scenario's is gebaseerd op de waarde 'selecteer groep'. Ik geloof graag dat ik dat ook ánders kan aanpakken, maar dat is weer ene totaal andere vraag. 'Selecteer groep' wil ik derhalve wel degelijk in de combobox hebben.

Afin, dat is discutabel en dat lijkt me niet de bedoeling van dit specifieke topic.

Los van dit voorbeeld wil ik her en der met comboboxen ook de value aan kunnen passen naar een waarde die, ook volgens de door jou geopperde gedachtegang, wel degelijk in de combobox thuishoort. Daar zit ik dus met dezelfde uitdaging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan