• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Query bijwerken in een beveiligd excelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

financial68

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2015
Berichten
26
Ik heb een excelbestand dat via een query gegevens van onze ERP-databe ophaalt / vernieuwt.

Nu moet dat excelbestand worden beveiligd want de gebruikers mogen hier niets aan wijzigen maar zij moeten wel beschikken over de meest recente gegevens maw: de query moet zijn werk blijven doen.

Iemand een idee hoe je dat kan oplossen?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Je begint midden in een zin, lijkt het wel. Wat is precies de bedoeling? En waar haalt die query zijn data vandaan?
 
Je zou het vernieuwen met een macrootje kunnen regelen:

Code:
Sub Vernieuw()
    With Worksheets("Blad1")
        .Protect userinterfaceonly:=True, contents:=True, AllowUsingPivotTables:=True
        .PivotTables(1).RefreshTable
    End With
End Sub
 
Tx voor jouw oplossing maar waarschijnlijk maak ik nog ergens een foutje want ik krijg de foutmelding in bijlage...
 

Bijlagen

  • Doc1.docx
    26,7 KB · Weergaven: 33
Je maakt i.i.g. 1 fout nl. het posten van een Word document in een Excel forum ;)

Je kunt beter een (voorbeeld) Excel bestandje posten waar dit probleem zich voordoet.
 
Je maakt i.i.g. 1 fout nl. het posten van een Word document in een Excel forum ;)
Is dat zo? Een Excel bestandje heeft niet zoveel zin, omdat wij toch niet bij de ERP database mogen.
Kijk eens of hij zo wel werkt:
Code:
Sub Vernieuw()
    With Worksheets("Blad1")
        .Unprotect
        .PivotTables(1).RefreshTable
        .Protect userinterfaceonly:=True, contents:=True, AllowUsingPivotTables:=True
    End With
End Sub
En klopt de naam van het werkblad wel?
 
@OctaFish: Dat denk ik wel. Dan had je nl. de vraag niet hoeven stellen of bv. de naam van het werkblad correct was
 
@Peter B:
Och, dat is een foutje dat snel gemaakt is en simpel gecontroleerd. Daarvoor hoef je echt geen bestand te vragen :).
 
@OctaFish: Klopt, maar er zou ook iets anders aan de hand kunnen zijn. jkp heeft volgens mij de aanname gedaan dat er gebruik wordt gemaakt van een draaitabel. Misschien zit er wel een heel andere constructie achter. En loopt ie met die reden fout. Laten we maar even afwachten wat de TS zegt. Het zou zomaar kunnen dat je code de gewenste oplossing biedt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan