Application.Ontime

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Berichten
1.110
http://www.snb-vba.eu/VBA_Application.OnTime.html
Van deze site al veel inspiratie opgedaan maar nu heb ik een vraag over Application.Ontime

Ook al is een werkboek gesloten dan start de Applicatie de macro toch door eerst het werkboek met de macro te openen en dan de macro uit te voeren.
Zo gauw de applicatie (Excel) wordt gesloten worden alle ontime akties opgeheven.

Als de Applicatie op "mijn" pc staat werkt bovenstaande zoals het beschreven staat.
Maar wat nu als het werkboek op een netwerkschijf staat op welke pc opent deze werkboek dan ???
Helaas kan ikzelf dit thuis niet testen, iemand ervaring hiermee?
 
Werkboeken worden altijd geopend op de PC waar de opdracht vandaan kwam, ongeacht de fysieke locatie van het document.
 
de code staat in het werkboek welke op de netwerkschijf is opgeslagen

betekend dat dat de pc die het laatst dit bestand heeft opgeslagen en afgesloten ook de pc is waar dit werkboek weer geopend wordt
dan is het volgende probleem pc B heeft bestand al geopend en heeft lees en schrijf rechten, pc A opent dit bestand later . Als er verder niks veranderd start Applicatie op pc A?

zelfde situatie als boven maar dan met volgende stukje VBA code op pc A
Code:
If ActiveWorkbook.ReadOnly Then ActiveWorkbook.ChangeFileAccess Mode:=xlReadWrite, WritePassword:=Wachtwoord
hebben nu beide pc's lees en schrijf rechten?
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp je probleem niet. Het is zoals ik in #2 zei en dat staat helemaal los van welke PC dat werkboek als laatste heeft opgeslagen.
Rechten hebben met de gebruiker te maken, niet met de PC.
 
Ik heb het kunnen testen.
De laatste gebruiker met lees en schrijf rechten en het bestand opnieuw kan opslaan en ook heeft opgeslagen, daar opent de .Ontime het excel werkboek om de macro te starten.
 
Je bedoelt dus niet waar het werkboek wordt geopend maar waar vandaan.
 
ik bedoelde waar
het werkboek staat op een netwerkschijf en wordt daar ook weer opgeslagen.
Er kunnen meerdere gebruikers (pc's in het netwerk) het werkboek openen en volgens mij is het zo dat de laatste gebruiker (zijn pc) die het bestand sluit en kan/mag opslaan (lees en schrijf rechten bezit) de .Ontime op de ingestelde tijd start
 
Laatst bewerkt:
Zover getest:
het .Ontime werkt, mits ik een excel applicatie geopend heb vanuit de zelfde locatie als waar het bestand staat die iets op een bepaalde tijd moet doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan