CurrentProject.Path

Status
Niet open voor verdere reacties.

xyber

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2016
Berichten
9
Hoe kan ik bij CurrentProject.Path aangeven dat access ook een file moet zoeken in diverse sub-directories in een gedefinieerd path bijvoorbeeld 'figuren' zonder deze paden allemaal te definiëren?

figuren
|_ figuren1
|_ figuren2

Dus ik geef aan dat het path figuren is. Hoe kan ik access vertellen dat hij ook in de diverse sub-folders (figuren1, figuren2) moet kijken.

Gr.
 
Current.Path laat het pad zien waar de db staat. Als in diezelfde map submappen zitten die je wilt benaderen, dan zet je die er achter. Dus zo:
Code:
     padFiguren1 = Current.Path & "\|_Figuren1"
 
Ik las de vraag nog eens na, en ik vermoed dat je wat anders bedoelt: het automatisch detecteren van submappen. Dat kan uiteraard ook: met het DIR commando kun je niet alleen bestanden uitlezen, maar ook ondergelegen mappen. De juiste syntax haal je heel eenvoudig uit het voorbeeld in de Help die bij DIR hoort. Die code gebruik je dan in een lus.
 
Bedankt voor de reacties,

Mijn uitleg van het probleem was misschien niet helemaal helder, daarom poging twee. Mijn database staat in de dir access en daaronder een dit figuren. In de dir figuren zitten een heleboel sub-dirs zoals figuur1 , figuur2, etc. Moet ik voor elke sub-dir van de dir figuren nu een link aanmaken of kan dat met een simpelere oplossing?
 
Dan had ik het in tweede instantie goed begrepen en gaat het dus om een loop die je moet maken die op basis van het DIR commando de directories uitleest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan