nieuwe ram geheugen werkt niet!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

artjomsar

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2017
Berichten
5
Ik wou graag mijn ram geheugen uitbreiden naar 16GB. dus heb ik er een van 8 Gb erbij gekocht.
Als ik de het ram geheugen insteek, gaat mijn cpu 2 seconden draaien en valt still en dan weer aan en weer dat blijft zo doorgaan.
Als ik ze los insteek werken beiden wel goed maar niet samen. ik heb hier en foto van mij ram.
kan iemand mijn helpen hierin?

pc
Intel core i5 4590
H81M-plus
DDR3 8GB 1600 Corsair Vengance LP
AMD Radeaon R9

20171129_204243.jpg
 
Wat mij ontgaat is dat je zegt 8GB erbij gekocht te hebben terwijl je op de foto een reepje van 16Gb laat zien.
Als die werkt zonder die 8Gb reepje ben je er al, moederbord ondersteund max 16GB.
Kan echter nog een info vinden of deze non eec of ecc is. Moederbord ondersteunt geen ecc geheugen.
 
https://www.asus.com/nl/Motherboards/H81MPLUS/HelpDesk_QVL/
Staat hij in de QVL?
En welke bios versie zit erin?

ik zag hem niet tussen staan bij QVL. De bios versie is 5/26/2015


CPU
Intel Core i5 4590 @ 3.30GHz 47 °C
Haswell 22nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 798MHz (10-10-10-27)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. H81M-PLUS (SOCKET 1150) 28 °C
Graphics
LG ULTRAWIDE (2560x1080@60Hz)
4096MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (ATI) 58 °C
Storage
111GB Samsung SSD 840 Series (SSD) 30 °C
931GB Western Digital WDC WD1001FALS-00J7B0 (SATA) 35 °C
Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-216AB
DiscSoft Virtual SCSI CdRom Device
Audio
AMD High Definition Audio Device
 
Wat mij ontgaat is dat je zegt 8GB erbij gekocht te hebben terwijl je op de foto een reepje van 16Gb laat zien.
Als die werkt zonder die 8Gb reepje ben je er al, moederbord ondersteund max 16GB.
Kan echter nog een info vinden of deze non eec of ecc is. Moederbord ondersteunt geen ecc geheugen.

Beste,

op reepje staat 2x8 (16GB) maar de ander heb ik niet. dus is maar een, maar als ik hem los insteek werkt die wel maar niet samen met degene wat erin zit.
En wat houd precies een ecc geheugen in?
 
Ecc staat voor error correction code.

Je hebt dus een 16GB reepje die werkt. Dan ben je in principe al klaar, zoals ik al eerder poste. Mits de volledige 16GB wordt herkend door je bios en door je windows.
 
Welk merk & type-nr is die andere reep van 8 Gb dan, want die info mis ik in het verhaal..?
 
Vreemd, de specificaties van beide modules schijnt gelijk, ook de CL-waarde ( 9 )...
Blijkbaar is er toch verschil, anders had je dit probleem niet.
Overigens: tip van L.P. nog uitgevoert ( BIOS reset en defaults laden en reboot )..?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan