Formules doortrekken aan de hand van celwaarde met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chiel1304

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2016
Berichten
18
Beste experts,

Ik heb een leuk, waarschijnlijk geen lastig, vraagstuk over Excel, VBA.

Het probleem is als volgt.

Het gaat om het berekenen van een leasebedrag per maand. Aan de hand van het aantal jaren van het contract wordt hieraan een bedrag toegekend.
In het celbereik K1:N6 staan de gegevens waar het om draait. Aan de hand van deze gegevens worden in B2:G2 waardes berekend. In cel L6 staat de looptijd van het de termijn, in dit geval 5 jaar(max 10 jaar). Omdat ik graag wil specificeren wat er per jaar aan kosten zijn, heb ik formules geplaatst in het VBA'tje, dat al in de file staat. Ik heb echter geen idee hoe ik het aantal jaren dat in L6 staat, ingevuld krijg in de linker tabel...

Vandaar ook mijn vraag of iemand hier mij daarmee kan helpen. Als er vragen zijn over de case hoor ik het ook graag.

Met vriendelijke groet,
Chiel

P.s. als er tijd is, zou de expert die mij helpt duidelijk uit kunnen leggen welke stappen hij/zij/hen heeft ondernomen? Vind het namelijk leuk om te weten hoe het werkt, in plaats van klakkeloos overnemen :)
 

Bijlagen

  • Vraagstuk VBA.xlsm
    23,2 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Wellicht dat ik het te simpel zie, maar het is je met de andere waarden toch ook gelukt? Doorbordurend op de code die je al had:



Code:
Range("A2").Formula = ("=$L$6")
 
Of zoiets?
Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
  Range("A2:G2").Resize([L6]) = Array("=year(today()) + row()-2", "=$M$6", "=$L$7", "=$N$3", "=$D2*$C2", "=$B2+$E2", "=$F2/12")
End Sub
 
Bedankt voor de reacties! Uiteindelijk heb ik de code van VenA gebruikt, werkt goed :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan