• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe de laatste waarde uit wisselende reeks weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

RBK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2017
Berichten
3
Ik loop vast na vlookups, als, aggregaat, zoeken, enz.
Met een Pivot met MAX formule kan ik wel de laatste datum vinden , maar alleen van de mensen die geweest zijn en ingevoerd zijn en niet diegene die ik over het hoofd zie.
Iedereen heeft namelijk een vaste set klanten waar ze terecht kunnen

Blad A van sheet:

Ik plan mensen in op dag basis is excel.
Bovenste rij zijn de data
Linker kolom de mensen
In de Cellen staat waar ze zijn

Blad B van sheet:

Om hier op te kunnen pivotten gebruik ik powerquery

Aangezien deze planning dagelijks kan wijzigen wil ik een actieve tabel hebben met de
Linkerkolom namen
Bovensten rij voor gedefinieerde Klanten
In de cellen, de laatste datum dat iemand er geweest is.

Knipsel.JPG

vanwege de vandaag functie en met voorwaardelijke opmaak kan ik dan zien wie ergens lang niet geweest.

Kan iemand mij op weg helpen: Hoe ik over de laatste x tijd bv. 2 maanden de laatste datum kan noteren over de gekozen klant

Ik hoop dat ik duidelijk ben en alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    23,6 KB · Weergaven: 36
Of de draaitabel anders opzetten.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsb
    17,7 KB · Weergaven: 42
JanBG en VenA dank jullie wel voor de input.
Ik ga er naar kijken . Op het eerste oog lijkt die van Jan te doen wat ik wil en die van VenA geeft idd een aggregaat van de gegevens die ik nodig heb. Blijven wel handmatige zaken.
Ik denk ook dat een probleem in mijn gevens zit. Namelijk er wordt alleen genoteerd wat er is gedaan het uitzoeken wat niet gedaan is zit in de zoekwaarde.

In de basis dacht ik snel te kunnen oplossen.
nl. Als jantje tussen vandaag en 60 dagen geleden is geweest bij X noteer dat de laatste datum uit de datum rij.

Maar top hoor de suggesties.
 
Top dank je wel voor de moeite ik ga er mee verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan