Kan niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rma

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Berichten
14
Bij het opstarten in Windows 7, krijg ik meldingen:

Enter setup en F12 Boot menu

Maar geen enkele knop reageert, alles lijkt uit geschakeld

Graag advies
 
Dat heeft niks met Windows 7 te maken omdat het al gebeurt voordat Windows wordt gestart.
Ik gok dat de CMOS batterij aan vervanging toe is.
CMOS.jpg
 
Een andere suggestie: het USB toetsenbord is niet aangesloten of de USB poort doet het zonder batterij spanning niet. Kijk of er een ronde en paarse aansluiting voor is.

Oudere computers (10 jaar oud ongeveer) hebben trouwens USB aansluitingen die het pas doen wanneer Windows is opgestart. Zodra Windows een keer niet start, bijvoorbeeld na verkeerd afsluiten dan heb je een probleem want je komt in het menu dat je hier schetst en bent toch een PS2 aangesloten toetsenbord nodig. Voor in de BIOS of Setup van de computer te kunnen komen trouwens ook.
 
Het heeft geen zin om te gissen zolang TS niet aangeeft hoe oud de hardware is enz. dus wat meer gedetailleerde info.
Het kan zowel de CMOS batterij zijn, de voeding (3 verschillende voltages), het moederbord of anderszins.
 
Dat heeft niks met Windows 7 te maken omdat het al gebeurt voordat Windows wordt gestart.
Ik gok dat de CMOS batterij aan vervanging toe is.
Bekijk bijlage 312881

PC is Acer Aspire uit 2008, kan het de Batterij liggen?

Inmiddels Medion 5399 aangeschaft en Backup gemaakt vd Acer, maar wil deze toch gebruiken, graag advies
 
Als je meteen op de goede knop drukt voor Setup (de BIOS) (gewoon die toets meteen herhaaldelijk indrukken) en er gebeurt niets dan denk ik dat er maar twee dingen niet goed kunnen zijn. Een knoopcel kost maar een euro per acht bij Action dus dat moet je proberen, zeker als het lang al niet vervangen is.

Het andere is een losse kabel van het toetsenbord of hardware defect aan dit gedeelte. Zonder toetsenbord signaal start een computer meestal niet op. Kan er een ander toetsenbord op de laptop aangesloten worden, dan geeft dat misschien uitsluitsel. Zou een extern toetsenbord werken, in dat geval is er op YouTube misschien te zien hoe de laptop open gemaakt wordt om te kunnen controleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan